הבקשה של רב הקהילה לקראת פורים: "הרגשנו צורך לשנות מהמנהגים"

הרב דוד תורג'מן מדימונה כתב הודעה לבני קהילתו ובה הוא מבקש מהם להעביר את משלוחי המנות שיועדו אליו - למשפחות שכולות, משפחות חטופים או זר מהשכונה: "אך טבעי להרבות באהבת חינם. זה מאד ישמח אותנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 18/03/24 09:56 ח באדר ב'

הבקשה של רב הקהילה לקראת פורים: "הרגשנו צורך לשנות מהמנהגים"
הרב דוד תורג'מן והבקשה לקראת פורים, צילום: Yahav Gamliel,Flash 90, כיפה

לקראת חג הפורים בצל המלחמה: הרב אליאב תורג'מן, בנו של הרב דוד תורג'מן המכהן כראש הישיבה הגבוהה בדימונה ורב הגרעין התורני בעיר, פרסם הודעה ששלחו אביו ואמו לקראת חג הפורים לחברי הקהילה ובה הם מבקשים שלא לשלוח להם משלוחי מנות. "קהילה יקרה ואהובה, מכרינו האהובים. לקראת חג הפורים בשנה מיוחדת זו הרגשנו צורך לשנות מהמנהגים של כל שנה", כתבו הרב דוד והרבנית פנינה.

בהודעה הם מבקשים להעביר את המשלוח שיועד להם למשפחות שכולות, משפחות חטופים או זר מהשכונה: "חשבנו שיהיה זה אך טבעי להרבות באהבת חינם לזכות החטופים, חיילנו ואנשי כוחות הבטחון האהובים. מבקשים אנו מכל מי שחשב להביא לנו משלוח מנות, להעביר למשפחה שכולה או למשפחת החטוף או למשפחה בשכונה שלא מכירים ויתרגשו לקבל משלוח. זה מאד ישמח אותנו. מה גם שגם אנחנו בע"ה רוצים להסתובב בין המשפחות השכולות - ולא נהיה בבית".

הרב אליאב תורג'מן: "ההורים שלי מקבלים מידי שנה מאות משלוחי מנות"

בנם, הרב אליאב, כתב כך: "ההורים שלי, המיוחדים והצנועים, מקבלים מידי שנה מאות משלוחי מנות. לא מגזים, כילדים היינו מחכים לחג הזה. השנה, אבי, מ''מ רב העיר, ואימי כתבו הודעה לקהילה, שלא הייתי מפרסם בחיים אלמלא הייתי חושב שזה קו מחשבה שראוי לכולנו לאמץ בפורים הקרוב".