מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סמוטריץ' מגיב להצהרת הרמטכ"ל: "המינויים - מחטף"

שר האוצר סמוטריץ' מגיב להצהרת המטכ"ל בתקשורת ואומר: "יש לך גיבוי מלא לניצחון, לא למחטף של מינויים". מוקדם יותר סמוטריץ' כתב לנתניהו: "אבקשך להביא עוד הערב לקבינט החלטה להורות לרמטכ"ל להימנע מביצוע המינויים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 20:26 ז באדר ב'

סמוטריץ' מגיב להצהרת הרמטכ"ל: "המינויים - מחטף"
סמוטריץ', והלוי. סבב מינויים נוסף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, David Cohen/Flash90

ברקע הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי לתשורת, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם בחשבון הטוויטר שלו תגובה להלוי בו קורא למינויים - "מחטף". "אדוני הרמטכ"ל", כתב השר, "יש לך גיבוי מלא לניצחון. לא למחטף של מינויים. הדור החדש של המפקדים שלא היה שותף לקונספציה ולמחדל יוביל את השיקום והתיקון".

כזכור, מוקדם יותר סמוטריץ' כתב לנתניהו: "אבקשך להביא עוד הערב לקבינט החלטה להורות לרמטכ"ל להימנע מביצוע המינויים, כדי למנוע מצב שבו ההחלטה מתקבלת בדיעבד ואנו נדרשים לבטל מינויים שכבר בוצעו. לא אוכל לשתוק, לקחת אחריות ולהיות חלק מהמשך הקונספציה בצה"ל. לא אוכל להשלים עם סבב המינויים האמור".

חילי טרופר: "משהו חצוף בדרך בה סמוטריץ' תוקף"

חילי טרופר התייחס לדברי השר סמוטריץ' וכתב: "יש משהו חצוף במהות ובדרך בה סמוטריץ' תוקף את צה"ל באשר למינויים של מפקדים. הוא מדבר על הצורך באמון כלפי ראשי הצבא וטוען שהאמון אבד. ובכן, על פי כל הבדיקות הצבא דווקא נהנה מהאמון הגבוה ביותר בחברה הישראלית, ואילו סמוטריץ' וממשלת נתניהו סובלים ממשבר אמון אדיר מבחינת הציבור הישראלי".