מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בביקור באוגדה - גלנט רמז לחיסול עיסא: "בזכותכם הגענו למידע שהביא לסיכולים"

שר הביטחון גלנט בביקור באוגדה 98: "בזכות הפעולה הקרקעית הגענו למידע שהביא לסיכולים ולהצלחות - זה נכון לצפון עזה, למחנות המרכז בנוסיראת׳ ולרפיח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 19:41 ז באדר ב'

בביקור באוגדה - גלנט רמז לחיסול עיסא: "בזכותכם הגענו למידע שהביא לסיכולים"
מחבלי חמאס, צילום: Anas-Mohammed,Shutterstock

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום בחטיבת המילואים 551 וביחידת הניוד של אוגדה 98 במחנה ביל"ו. בחטיבה 551 ,שוחח השר עם מפקד החטיבה אלוף-משנה עידו קס ומפקדי הפלוגות, מהם שמע על ההתגייסות של לוחמי החטיבה לתעסוקה מבצעית בפעם השנייה, לאחר שלחמו מעל 3 חודשים בצפון רצועת עזה.

בהמשך, ביקר השר במתקן יחידת הניוד של אוגדה 98 שם הוצגה לו העשיה המבצעית הענפה של לוחמי היחידה שכללה מאות מבצעים מיוחדים מאז ה-7.10, כולל השתתפות במבצע לחילוץ החטופים הישראלים מרפיח.

גלנט ולוחמים

גלנט ולוחמים צילום: דוברות משרד הביטחון

גלנט: "הצלחנו לבצע סיכולים על בסיס המידע והניתוח של האוגדה"

שר הביטחון יואב גלנט אמר בסיום הביקור: "ביקרתי היום בחטיבה 551 וביחידת הניוד של אוגדה 98. ההתרשמות מהפעולה של החטיבה ושל היחידה היא בלתי רגילה, הם לחמו עם אנשי מילואים במשך שלושה חודשים רצופים בצפון הרצועה ובהמשך בכל רחבי הרצועה".

עוד הוסיף: "חלק מהמשימות הביאו לכך שהגענו למידע שלא היה לנו לפני כן, על בסיס המידע הזה והניתוח שלו, הצלחנו לבצע סיכולים ברחבי רצועת עזה, זה נכון לצפון העיר, זה נכון למחנות המרכז, לנוסיראת׳, זה נכון לרפיח, לכל מקום. הפעולה נמשכת בעוצמה והדיוק שמחבר בין יכולות האש ויכולות המודיעין, נמשך כל הזמן".

גלנט ולוחם

גלנט ולוחם צילום: דוברות משרד הביטחון

"אנחנו רואים כעת את אחת התופעות המרשימות ביותר של המלחמה הזו", אמר גלנט, "חיילי מילואים שהיו שלושה, ארבעה וחמישה חודשים בחזית, נלחמו, ספגו לצערנו גם נפגעים וחללים שהם חברים שלהם, חוזרים וההתייצבות היא מאה אחוז. הדבר הזה הוא הכוח והעוצמה של צה"ל ושל מדינת ישראל".

"כשחמאס נשחק בשטח, אין לו אספקה, אין לו עתודות, אין לו יחידות, אין לו ייצור אמל"ח, בזמן הזה הכוחות שלנו מתאמנים, נרגעים, נחים, מתחקרים, מתחדשים, ומגיעים לגל הבא כשהם מוכנים להכות את החמאס וכל משימה אחרת שתעמוד בפניהם".