מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"על מסירות הנפש והגבורה": יוזמה חדשה של הרבנות הצבאית - ביום הזה צמים

מאות מאנשי הרבנות הצבאית החליטו לצום לציון ז' באדר - יום שבמסורת היהודית נקבע כיום הזיכרון לנפטרים שמקום קבורתם אינו נודע. השנה, בעקבות המלחמה, הצום יוקדש למסירותם של חיילי הרבנות שפועלת להבאת חללים רבים מאזורי הלחימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 16:03 ז באדר ב'

"על מסירות הנפש והגבורה": יוזמה חדשה של הרבנות הצבאית - ביום הזה צמים
פעילות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

היום (א'), ז' באדר, יום שבמסורת היהודית נקבע כיום הזיכרון לנפטרים שמקום קבורתם אינו נודע. השנה, בעקבות מלחמת חרבות ברזל, החליט חיל הרבנות הצבאית לציין את היום כהוקרה לפועלם של לוחמי חיל הרבנות, ומסירותם הרבה להבאת החללים הרבים מהמלחמה לקבר ישראל.

משעותיה הראשונות של המלחמה התייצבו לוחמי החיל בזירות השונות, במטרה לבצע את אחת המשימות המורכבות ביותר של המלחמה, בדמות טיפול בחללים והבאתם לקבורה. לשם עמידה במשימה הקשה הזו, עבדו ימים ולילות בכל הגזרות בהם התנהלה הלחימה הקשה. כוחות החיל סרקו ביסודיות את יישובי העוטף ואזורי הטבח, ואף פעלו רבות בתוך רצועת עזה.

קבריהם של חללי מלחמת חרבות ברזל בהר הרצל

קבריהם של חללי מלחמת חרבות ברזל בהר הרצל, צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

יום הולדתו ופטירתו של משה רבנו

יום ז' באדר הוא גם יום הולדתו ופטירתו של משה רבנו, שמקום קבורתו לא נודע. ביום זה אנשי הרבנות הצבאית מתכנסים להתבוננות ובקשת מחילה מחללי צה"ל שמא חלילה פגעו בכבודם, וחלקם אף נושאים תפילה מיוחדת, צמים ועורכים סעודת מצווה בסופו.

להודות למי שעסק בקבורת החללים

ההחלטה להקדיש את היום לאנשי החיל נולדה לאור ההבנה כי סיפורם החשוב של כלל החיילים שטיפלו בחללים הוצב במקום משני לאור מאמצי הלחימה הנרחבים, וכי יש להודות לכל מי שעסק בהבאתם לקבורה של החללים על מסירות הנפש והגבורה אותה גילו לאורך כל חודשי המלחמה.