"סכנת חיים": בעקבות מזג האוויר הסוער - ההוראה למטיילים החל מהיום

על פי התחזית של השירות המטאורולוגי, קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח בתחילת השבוע בעקבות השינוי במזג האוויר. ברשות הטבע והגנים מזהירים: חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 12:05 ז באדר ב'

"סכנת חיים": בעקבות מזג האוויר הסוער - ההוראה למטיילים החל מהיום
ציידי שיטפונות, ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

מזג האוויר השבוע מסמן את חזרתם של הגשמים ויחד איתם גם את השיטפונות בחלק מנחלי ארצנו. על פי התחזית של השירות המטאורולוגי, החל מיום ראשון בערב עד יום רביעי 17-20.3.24 קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

מדובר בסכנת חיים

ברשות הטבע והגנים מזהירים את המטיילים ואומרים כי חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים וכי מדובר בסכנת חיים. עוד הם כותבים כי אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.

שיטפון במדבר יהודה. ארכיון

שיטפון במדבר יהודה. ארכיון, צילום: Nati Shohat/Flash90

תחזית מזג אוויר לימים הקרובים

18/03 יום שני: ברוב אזורי הארץ צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש משטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ינשבו רוחות ערות וייתכן אובך. במהלך הלילה הגשמים יתחזקו וילווו בסופות רעמים וברד.
19/03 יום שלישי: גשמים לפרקים מלווים בסופות רעמים ורוחות חזקות ברוב אזורי הארץ. קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. משעות אחה"צ הגשמים ייחלשו ויתמעטו בהדרגה ויתמקדו בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.
20/03 יום רביעי: מעונן חלקית עד בהיר. עדיין צפוי גשם מקומי בעיקר בצפון. תחול עלייה קלה בטמפרטורות.