נקבע מותו של הערבי - ישראלי שהשתתף בטבח וניסה להתאבד

בבית החולים סורוקה נקבע מותו של מחבל הנוח'בה הבדואי שניסה להתאבד בבית הסוהר אשל. מדובר בתושב באר שבע אשר עבר לעזה לפני כשנה והצטרף לחמאס- הוא הואשם בסיוע לאויב במלחמה וחברות בארגון טרור

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 16/03/24 20:46 ו באדר ב'

נקבע מותו של הערבי - ישראלי שהשתתף בטבח וניסה להתאבד
עצור, אילוסטרציה, צילום: Flash90

ג'ומעה אברהים אבו גנימה, בדואי תושב באר שבע עם אזרחות ישראלית, אשר השתתף בטבח שביצע חמאס ונעצר, מת במהלך השבת בבית החולים סורוקה לאחר שניסה להתאבד בכלא הישראלי. אבו גנימה עבר לפני כשנה לעזה והצטרף לחמאס - בחודש דצמבר הוא נעצר והואשם בסיוע לאויב במלחמה וחברות בארגון טרור. המחבל אשר השתתף בטבח הרצחני טופל בבית החולים סורוקה בהוראת הנהלת בית החולים, זאת חרף הסתייגותם של צוותים רפואיים בסורוקה.

שב"ס התלונן על חוסר מקום בכליאתם של מחבלי הנוח'בה

כזכור בתחילת השבוע שעבר אגף המבצעים של צה"ל שיגר מכתב חריג, הדורש משירות בתי הסוהר לקחת אחריות על כליאתם של מחבלי חמאס והג'יהאד שנתפסים ברצועת עזה, ולהעביר אותם למתקני מעצר באבטחה גבוהה. בשב"ס סירבו לבקשה, בטענה לחוסר מקומות כליאה. כך על פי העיתונאי דורון קדוש בגל"צ.

צה"ל יפתח מעצר כליאה שלישי

צה"ל נאלץ כעת להחזיק את המחבלים בשני מתקני מעצר זמניים - בשדה תימן ובענתות - אך בשל המספר הגדל של עצורים מהרצועה, צה"ל יפתח בקרוב מתקן מעצר שלישי בעופר. גורמי צבא מותחים ביקורת חריפה על כך שחיילי וחיילות המשטרה הצבאית, חסרי כל הכשרה מתאימה למשימה, הם האמונים על השמירה על מחבלי חמאס: "חיילות וחיילים שעברו קורס קצר בעיר הבה"דים לא צריכים לשמור על מחבלי נוחבה כפותים, שב"ס זורק את האחריות למרות שאצלו נמצאים האנשים בעלי ההכשרה המתאימה".