מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

איש דת ניסה לבצע פיגוע ירי בחברון - ראש המוסד יצא לקטאר | סיכום חדשות השבת

אימאם מוסלמי פתח בירי מבית קברות פלסטיני לעבר היישוב היהודי בחברון - וחוסל | צה"ל איתר כלי טיס שהגיע באופן חריג עד לדרום הכינרת | ראש המוסד צפוי לצאת לקטאר כדי לדון בתשובת חמאס | פורסמו פרטי התשובה המלאים של חמאס

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 16/03/24 19:00 ו באדר ב'

איש דת ניסה לבצע פיגוע ירי בחברון - ראש המוסד יצא לקטאר | סיכום חדשות השבת
ראש המוסד דדי ברנע, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נמנע פיגוע ירי לעבר היישוב היהודי בחברון

מחמוד נופל, האימאם של מסגד אלקאסם בחברון, הגיע היום (שבת) לבית הקברות הפלסטיני ביישוב ופתח בירי לעבר היישוב היהודי, כוחות צה"ל חיסלו את המחבל. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. מאוחר יותר, כוחות צה"ל הגיעו למרחב ביתו של המחבל בחברון ותחקרו חשודים במקום.

צה"ל איתר כלי טיס שהגיע באופן חריג עד לדרום הכינרת

צה"ל איתר היום באופן חריג כלי טיס לא מאויש שהגיע עד לאזור רמת פוריה בדרום הכנרת. כוחות משטרה אספו את הכלי והוא הועבר לחקירה של כוחות הביטחון. בצה"ל בודקים האם מדובר בכלי טיס עוין שחדר לשטח ישראל מלבנון או מגבול אחר.

ראש המוסד צפוי לצאת לקטאר ביום שני

לאחר דיון קבינט המלחמה הדחוף שנערך אתמול בתשובת חמאס, ראש המוסד, דדי ברנע, צפוי לצאת ביום שני הקרוב לדוחא בירת קטאר כדי לדון בתשובת חמאס עם ראש ממשלת קטאר וגורמים מצריים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני יכונסו כבר מחר בכדי להנחות את משלחת המו"מ בטרם יציאתה לדוחא.

פורסמו פרטי התשובה המלאים של חמאס

במסגרת הצעת חמאס להסכם הפסקת אש עם ישראל, תמורת שחרורם של 40 חטופים, ישראל תשחרר כ-950 מחבלים, כך לפי פרסום של העיתונאי ירון אברהם. לפי הדיווח, בעבור חמש החיילות שעדיין מוחזקות בשבי החמאס: ישוחררו 250 מחבלים, 50 על כל אחת, מתוכם 30 מחבלים כבדים עם מאסרי עולם. בחמאס הבהירו לישראל כי הארגון הוא שיקבע את זהותם של המחבלים שישוחררו.

בנוסף, צה"ל יידרש לסגת באופן מוחלט מכביש המסדרון אשר חוצה את הרצועה לשניים וכן לאפשר חזרה מוחלטת של הפלסטינים לצפון הרצועה. בשלבי ההסכם הבאים שיכללו שחרור חיילים וגברים צעירים ישראל תידרש להכריז על הפסקת אש קבועה, להסיר את "המצור" על רצועת עזה ולשקמה.