עמית סגל מזהיר: זו הסיבה שהקשר עם ארה"ב בעייתי

העיתונאי הסרוג מסביר מדוע אסור לישראל להמשיך ולהישען על ארצות הברית באופן בלעדי, ומזהיר מפני התהליכים הפוליטיים שמתרחשים מעבר לים: "ישראל לא משנה את הערכותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/24 10:52 ה באדר ב'

עמית סגל מזהיר: זו הסיבה שהקשר עם ארה"ב בעייתי
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

העיתונאי הסרוג עמית סגל, פרסם היום (ו') את טורו השבועי ב"ידיעות אחרונות", בו כתב על הקשר הישראלי-אמריקאי, ועל התמיכה המתרופפת של המעצמה שכיום נחשבת הידידה הקרובה ביותר של ישראל.

"השדולה הפרו־ישראלית אייפא"ק משקיעה מאמצי על בסילוקם של כמה מראשי הקבוצה הפרוגרסיבית, אבל למחוק אותם לא תוכל. אבל זה נכון גם למפלגה הרפובליקנית. הרומן הישראלי עם הימין האמריקני חדש יחסית במונחים היסטוריים, ומתעלם מהסנטימנט הבדלני שבו", כתב סגל.

ביידן וטראמפ

ביידן וטראמפ, צילום: Shutterstock

"ישראל לא משנה את היערכותה"

עוד הוסיף והדגים: "סקר גאלופ האחרון, שמלמד על ירידה בתמיכה בישראל, משקף את השינויים הדמוגרפיים הדרמטיים שמתרחשים בעשרות השנים האחרונות". לטענת סגל, "ישראל משקיפה בפסיביות ופטליזם על ההשלכות השליליות של השינויים הדמוגרפיים, ולא משנה את היערכותה".

לדבריו, על ישראל להדק את קשריה עם מדינות אחרות ברחבי הגלובוס. "איפה הקונסול המיוחד להידוק הקשר עם המגזר ההיספני והאסייתי?", שאל, וטען: "במקום להתרפק שוב על הקשר המיוחד בין ישראל וארצות־הברית, משל היינו ילד קטן ונצרך שזקוק כל הזמן להגנה מהחזק, ישראל צריכה להתמקד בהסברת האינטרס האמריקאי להילחם באיראן ולמנוע הקמת מדינת טרור פלסטינית, כמו גם בתועלת הביטחונית מתעשיית הנשק הישראלי".