קלמן ליבסקינד: "תוהה מה מדמיין לעצמו הראשון לציון, הם מדרדרים אותנו לטרגדיה"

בעקבות דבריו של הרב יצחק יוסף, העיתונאי הסרוג נוקב וכואב: "תוהה אם הרב יוסף וההנהגה הפוליטית של המגזר החרדי מבינים כמה גדולה הטרגדיה שהם מדרדרים אותנו אליה. והעובדה שכלום מכל זה לא גורם לקבוצה הזו לרצות להושיט יד מוציאה מהדעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/24 10:28 ה באדר ב'

קלמן ליבסקינד: "תוהה מה מדמיין לעצמו הראשון לציון, הם מדרדרים אותנו לטרגדיה"
הרב יצחק יוסף, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

במוצאי השבת האחרון איים הרב יצחק יוסף בעזיבת הארץ במידה ויגוייסו בני הישיבות החרדים, וזכה לגל ביקורת עצום. בטורו השבועי בעיתון "מעריב" עונה העיתונאי הסרוג קלמן ליבקינד לרב יוסף וכואב את תגובתו. "באופן בלתי נתפס, ובניגוד למה שנראה היה לכמה רגעים, דבריו של הראשון לציון הרב יצחק יוסף בשבת שעברה לימדו אותנו שיש בינינו מי שגם קריאת ההשכמה, שצרחה באוזני כולנו, לא הצליחה להעיר", כותב ליבסקינד.

"העובדה הזו מוציאה מהדעת"

בטור קלמן מזכיר את רס"ם אלישע לוינשטרן וכותב בכאב: "אני תוהה מה מדמיין לעצמו הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שהתרחש בבית דין של מעלה כשהגיע לשם הצדיק הזה, שהותיר בבית אישה ושישה ילדים, שהתנדב לשירות מילואים שלא היה מחויב בו, שבין לימוד אחד לאחר מסר את חייו למען עם ישראל. בדמיון שלי אני רואה את הקב"ה מסדר את מלאכי השרת בשלשות, ומורה להם לעמוד בדום מתוח ולקבל אותו, את האיש הזה שאין בריה יכולה לעמוד במחיצתו, בהצדעה. ואני תוהה, כאמור, מה מדמיין לעצמו הראשון לציון? שלוינשטרן ננזף שם על כך שסגר את הגמרא ויצא לעזה, ועל כך לא איים לעזוב את הארץ אם יקראו לו למילואים?".

רס"ם אלישע לוינשטרן הי"ד

רס"ם אלישע לוינשטרן הי"ד | צילום: דובר צה"ל

הוא קרא לרב יוסף לשלוח תלמידי ישיבות להלוויות צבאיות ולהאזין להספדים והסיפורים על הנופלים, וכותב כך: "שום חברה לא יכולה לסבול בתוכה קבוצה שלאורך זמן עוצמת עין מול הקשיים, מול הכאבים ומול הצרכים של הכלל, כאילו כל אלה לא נוגעים לה. מדינת ישראל נמצאת באחת משעותיה הקשות, צה"ל מתוח עד הקצה, המוני חיילים נופלים בקרב, מאות אלפי מילואימניקים נפרדים מהבית ומהעבודה לחודשים ארוכים כדי להגן על כולנו, גם על הציבור החרדי, והעובדה שכלום מכל זה לא גורם לקבוצה הזו לרצות להושיט יד – מוציאה מהדעת".

"תוהה אם הרב יוסף וההנהגה הפוליטית של המגזר החרדי מבינים כמה גדולה הטרגדיה שהם מדרדרים אותנו אליה"

הוא סיים: "אני תוהה אם הרב יוסף וההנהגה הפוליטית של המגזר החרדי מבינים כמה גדולה הטרגדיה שהם מדרדרים אותנו אליה. טרגדיה שבה אח אחד מוכן לשלח לשלום מעל פניו, בחדווה שכזו, אח אחר. ואדגיש, אני לא שם. לגמרי לא. אבל הם צריכים להבין שהחבל מתוח עד הקצה, והוא קרוב להיקרע. והדבר האחרון שנכון להם לעשות במצבו זה של החבל, זה למשוך אותו עוד".