חטופים תמורת 1,000 אסירים: הקבינט הביטחוני דן בדרישות חמאס

קבינט המלחמה החל את הישיבה הדחופה על דרישותיו של ארגון הטרור ארגון הטרור, שדורש שחרור מאות מחבלים, עצירת המלחמה ונסיגה מעזה בתמורה לחטופים | במשרד ראש הממשלה ציננו את ההתלהבות, קבינט המלחמה צפוי להתכנס | משפחות החטופים: "יכולים לדמיין את החיבוק הראשון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/24 08:14 ה באדר ב' | עודכן בתאריך 15/03/24 13:55

חטופים תמורת 1,000 אסירים: הקבינט הביטחוני דן בדרישות חמאס
ישיבת הקבינט, צילום: קובי גדעון /לע"מ

אחרי המתנה ארוכה, אמש (ה') הגישה קטאר תשובה רשמית מטעם חמאס למתווה פריז, וברויטרס פורסמו הבוקר פרטי המתווה הכולל שני שלבים. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס מוקדם יותר היום (ו') את קבינט ניהול המלחמה, בקריה בתל אביב. בשעה זו מתכנסת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בקריה בתל אביב.

שני שלבי העסקה על פי חמאס

על פי הדיווח, השלב הראשון הוא שחרור נשים, ילדים, קשישים וחטופים חולים, כולל חיילות - תמורת 700 עד 1,000 אסירים פלשתינים. אחרי השלב הראשון יוסכם תאריך להפסקת אש כוללת וקביעת גם דד-ליין לנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה. במסגרת השלב השני ישוחררו שאר החטופים בתמורה לאסירים פלשתינים, ביניהם גם 100 אסירים המרצים מאסרי עולם.

צה"ל בעזה

צה"ל בעזה. המלחמה תסתיים? | צילום: דובר צה"ל

בצהריים צפוי להתקיים מפגש של קבינט המלחמה שידון בהצעה, ומלשכת ראש הממשלה נמסר: "חמאס ממשיך להתבצר בדרישות מופרכות. עדכון בנושא יובא לקבינט המלחמה ולקבינט המדיני-ביטחוני".

משפחות החטופים: לראשונה אנחנו יכולים לדמיין את החיבוק הראשון איתם

משפחות החטופים פנו לקבינט המלחמה בעקבות תגובת חמאס וכתבו: "אנו קוראים לראש הממשלה ולחברי קבינט המלחמה - אל תדחו את עסקת החטופים. הצילו עכשיו את 134 הבנות והבנים שנלקחו באכזריות רק בגלל היותם ישראלים. לראשונה אנחנו יכולים לדמיין את החיבוק הראשון איתם. העניקו לנו הזכות הזו".

"אנו מבקשים שבעת קבלת ההחלטה שכל אחד מכם יקשיב היטב לזעקת החטופות והחטופים העוברים התעללות אכזרית בשבי כבר למעלה מחמישה חודשים. זו מחוייבתכם ואחריותכם להציל את כולם עכשיו ולהחזיר אותם לביתם - למדינת ישראל", נמסר מטעם המשפחות.