מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל על "הטבח" בעזה: שקר שנועד להלהיט רוחות ברמדאן

בעקבות הדיווחים בעזה על מבקשי סיוע הומניטרי שנהרגו לכאורה על ידי צה"ל בעזה, דובר צה"ל מאשים את חמאס ותוקף: "ארגוני הטרור מפיצים שקרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/24 12:25 ה באדר ב'

דובר צה"ל על "הטבח" בעזה: שקר שנועד להלהיט רוחות ברמדאן
משאיות אספקה בעזה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

תסריט המשאיות חוזר? טענות ברצועה כי הלילה (ה') מבקשי סיוע הומניטרי נהרגו מתקיפת צה"ל. משרד הבריאות בעזה הנשלט על-ידי חמאס טוען כי לפחות 21 בני אדם נהרגו בכיכר כווית בעיר עזה.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "הדיווחים שצה"ל תקף ביום חמישי בערב עשרות עזתים בנקודת חלוקת סיוע הומניטרי אינם נכונים. בעוד צה"ל בוחן את פרטי האירוע בדיוק הנדרש, אנו קוראים לתקשורת לפעול באותו אופן ולהסתמך על מידע מהימן בנושא".

עוד נמסר מצה"ל, כי ביום חמישי, ה-14 במרץ 2024, צה"ל איפשר מעבר שיירה של 31 משאיות סיוע הומניטארי המכילות מזון ואספקה שיועדו לחלוקה לעזתים בצפון רצועת עזה. כשעה לפני הגעת שיירת הסיוע למסדרון ההומניטרי, זוהו חמושים פלסטיניים יורים בסביבת אזרחים עזתים שחיכו לשיירה. עם כניסת המשאיות, החמושים ירו בזמן שההמון החל לבזוז את המשאיות. כמו כן, זוהו אזרחים שנפגעו מדריסה על ידי המשאיות.

הצנחת סיוע הומניטרי ברצועה

הצנחת סיוע הומניטרי ברצועה, צילום: Oren Ziv,Flash90

"לא בוצע ירי לעבר שיירת הסיוע"

"על בסיס תחקיר ראשוני ומעמיק שצה"ל ביצע במהלך הלילה, נמצא כי לא בוצע ירי לעבר שיירת הסיוע בכיכר כווית. בדיקה של המערכות המבצעיות ושל כוחות צה"ל שללה ירי טנקים, ירי מהאוויר, או ירי של כוחות קרקעיים לעבר ההמון העזתי באזור שיירת הסיוע בכיכר כווית", נכתב בהודעה שפרסם דובר צה"ל, וצויין כי צה"ל ממשיך בתחקור האירוע.

עוד נכתב כי "בזמן שצה"ל מקיים מאמץ הומניטרי עצים ומזרים מזון וסיוע הומניטרי לתושבי הרצועה, מחבלי חמאס פוגעים בתושבי עזה אשר מנסים להשיג מזון - וארגוני הטרור מפיצים שקרים על מנת להאשים את מדינת ישראל בכך", לדברי דובר צה"ל: "בכך נוצר אירוע תקשורתי שקרי לקראת יום שישי הראשון של חודש הרמדאן, זאת במטרה להלהיט את הרוחות בזירות אחרות".