נתניהו העביר מסר מעודד למשפחות החטופים: "זה הדבר החיובי שאני יכול לומר"

ראש הממשלה עדכן את משפחות החטופים כי חלה התפתחות חיובית בלחץ שקטאר מפעילה על חמאס אך ציין כי בארגון הרצחני "עדיין מחזיקים בדרישות בלתי מקובלות ולא ששים להתקדם"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 14/03/24 18:59 ד באדר ב'

נתניהו העביר מסר מעודד למשפחות החטופים: "זה הדבר החיובי שאני יכול לומר"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע דרישתם של משפחות החטופים לפגוש את קבינט המלחמה ראש הממשלה נתניהו ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (ה') עם נציגי משפחות החטופים, בקריה בתל אביב ועדכן אותם בחמאס מתעקשים על דרישות מוגזמות. "הייתי שמח אם הייתי יכול להיות לכם היום איש בשורה" פתח נתניהו. "עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס. הם עדיין מחזיקים בדרישות בלתי מקובלות. הם לא ששים להתקדם, הם גם רוצים להבעיר את השטח ברמאדן. זה הניסיון שלהם, זאת המטרה שלהם".

"אנחנו רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס"

עוד הוסיף ראש הממשלה: "בעקבות לחץ שלנו, של הממשלה, וגם בעזרה שלכם - אנחנו רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס. אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן. אני חושב שכל נסיעה והופעה שלכם בחו"ל, באו"ם, בוושינגטון, ובבירות השונות משפיעה. הלחץ על קטאר מתחיל לעבוד".

"קטאר התחילו לאיים: 'אנחנו נסלק אתכם'"

נתניהו ציין מספר דוגמאות ללחץ שהחלה להפעיל קטאר על ארגון הטרור: "קטאר התחילו להגיד להם: 'אנחנו נסלק אתכם', 'אנחנו נמנע מכם כסף', אלו דברים שנאמרו, אנחנו וידאנו שהם אכן נאמרו. זה שינוי, זה דבר חיובי".

נתניהו: "כרגע יש שינוי בלחץ של קטאר"

בנוסף נתניהו דחה את הטענות על סירובו להגיע לעסקה ואמר למשפחות החטופים: "אם מישהו אמר לכם שאני לא רוצה עסקה, ומנסים שלא לעשות את זה - זה קשקוש. כרגע יש שינוי בלחץ של קטאר. זה הדבר החיובי שאני יכול לומר".