בעקבות המלחמה: האקדמיה הירושלמית הוותיקה קיבלה מכתב - "מפסיקים את שיתוף הפעולה"

אוניברסיטת דרום מזרח נורבגיה החליטה לסיים את שיתופי הפעולה האקדמיים והמחקריים עם המכללה האקדמית הדסה ירושלים בעקבות המלחמה בעזה. "החלטה שערורייתית ומקוממת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/24 18:48 ד באדר ב'

בעקבות המלחמה: האקדמיה הירושלמית הוותיקה קיבלה מכתב - "מפסיקים את שיתוף הפעולה"
הרכבת הקלה בירושלים, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

מלחמת חרבות ברזל: אוניברסיטת דרום מזרח נורבגיה (USN) החליטה לסיים את שיתופי הפעולה האקדמיים והמחקריים עם המכללה האקדמית הדסה ירושלים בעקבות המלחמה בעזה. פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה תקף את ההחלטה וקרא לה "שערורייתית ומקוממת".

במכתב שנשלח מהאוניברסיטה לנשיא המכללה האקדמית הדסה, פרופ' ברטולד פרידלנדר, נכתב: "כתוצאה מהמצב המתמשך ברצועת עזה החליטה הנהלת USN לסיים את כל ההסכמים עם המוסדות האוניברסיטאיים הישראליים. לדבריהם, הנהלת האוניברסיטה מוטרדת מאוד מהמבצע הצבאי המתמשך שישראל מפעילה ברצועת עזה, ההרס הקשה של תשתיות והמצב ההומניטרי שם".

הפרלמנט בנורבגיה

הפרלמנט הנורבגי, צילום: Thomas Hegge,Shutterstock

בין שני המוסדות האקדמיים קיימים קשרים סטודנטים פוריים

במכתב שחתום על ידי הרקטור של USN נכתב בנוסף: "אנו סבורים שעל ישראל לציית להחלטת בית הדין הבינלאומי מה-26.1.2024". יצוין כי בין שני המוסדות מתקיימים קשרים אקדמיים פוריים מאז שנת 2015, במסגרת שני הסכמים רשמיים הכוללים שיתופי פעולה מחקריים, חילופי סטודנטים וחילופי מרצים.

המכללה האקדמית הדסה הרחיבה מאוד בשנים האחרונות את הפעילות הבינלאומית שלה יחד ומחזיקה בהסכמי שיתופי פעולה דומים עם למעלה מ-20 מוסדות אקדמיים ברחבי העולם. עד כה היחסים עם כל המוסדות לא נפגעו בעקבות המלחמה, מלבד עם USN.

סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים

סטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi,Flash90

נשיא מכללת הדסה: "לא קיבלנו שום תנחומים בעקבות הטבח של חמאס"

נשיא המכללה האקדמית הדסה ירושלים, פרופ' ברטולד פרידלנדר שלח מכתב תגובה לאוניברסיטה ובו הוכיח אותם על ההתנהלות החד צדדית והמוטה שלהם והזמין אותם לבוא לישראל, לדבר עם ניצולים וחטופים ולבדוק את העובדות: "ניכר שב USN שכחו את העיקרון של אקדמיה – הצגת האמת בהתבסס על עובדות שאותן לא ניתן להפריך. רוב השותפים הבינלאומיים של המכללה הביעו את תנחומם וצערם לנוכח אירועי השבעה באוקטובר ולמרות היחסים החמים שיש לנו עם USN עד עכשיו, לא קיבלנו שום הצהרת תמיכה או תנחומים בעקבות הטבח של חמאס".