מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: מחבל נוח'בה ניסה להתאבד בכלא - בית החולים בדרום הסכים לאשפז

אזרחי ישראלי בדואי שהצטרף לחמאס והשתתף בטבח הרצחני ניסה להתאבד בכלא הישראלי. מאז הוא מאושפז בבית החולים סורוקה במצב בלתי הפיך וזוכה לביקורי משפחה

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 14/03/24 16:20 ד באדר ב'

דיווח: מחבל נוח'בה ניסה להתאבד בכלא - בית החולים בדרום הסכים לאשפז
מחבל חמאס, צילום: Wisam Hashlamoun,Flash90

נחשף: אחד ממחבלי הנוח'בה שנתפסו ב-7 באוקטובר ניסה להתאבד בכלא הישראלי ועתה הוא מורדם ומונשם בבית החולים סורוקה. המחבל הוא בדואי תושב הנגב עם אזרחות ישראלית, שעבר לעזה לפני כשנה והצטרף לחמאס. המחבל אשר השתתף בטבח הרצחני זוכה לביקורי משפחה ומקבל טיפול בהוראת הנהלת בית החולים חרף הסתייגותם של צוותים רפואיים בסורוקה.

שב"ס התלונן על חוסר מקום בכליאתם של מחבלי הנוח'בה

כזכור בתחילת השבוע שעבר אגף המבצעים של צה"ל שיגר מכתב חריג, הדורש משירות בתי הסוהר לקחת אחריות על כליאתם של מחבלי חמאס והג'יהאד שנתפסים ברצועת עזה, ולהעביר אותם למתקני מעצר באבטחה גבוהה. בשב"ס סירבו לבקשה, בטענה לחוסר מקומות כליאה. כך על פי העיתונאי דורון קדוש בגל"צ.

צה"ל יפתח מעצר כליאה שלישי

צה"ל נאלץ כעת להחזיק את המחבלים בשני מתקני מעצר זמניים - בשדה תימן ובענתות - אך בשל המספר הגדל של עצורים מהרצועה, צה"ל יפתח בקרוב מתקן מעצר שלישי בעופר. גורמי צבא מותחים ביקורת חריפה על כך שחיילי וחיילות המשטרה הצבאית, חסרי כל הכשרה מתאימה למשימה, הם האמונים על השמירה על מחבלי חמאס: "חיילות וחיילים שעברו קורס קצר בעיר הבה"דים לא צריכים לשמור על מחבלי נוחבה כפותים, שב"ס זורק את האחריות למרות שאצלו נמצאים האנשים בעלי ההכשרה המתאימה".

רק לפני שבועיים - מחבל מעזה תקף חייל מ"צ - ונורה למוות בידי לוחם שאבטח אותו. לדברי גורמים המעורים בפרטים, אין לצה"ל את הכלים המתאימים להחזיק מחבלי נוח'בה, שהם אסירים ברמת סיכון גבוהה מאוד.