מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סערה באוניברסיטה העברית: סטודנטים מפגינים בעד המרצה שהושעתה

שריפת תעודת זהות ושירה של ההמנון הפלסטיני: סטודנטים פרו פלסטיניים בעברית מחו נגד ההחלטה להשעות מרצה שהאשימה את ישראל בביצוע רצח עם בעזה, והכחישה את זוועות השבעה באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/24 14:14 ד באדר ב'

סערה באוניברסיטה העברית: סטודנטים מפגינים בעד המרצה שהושעתה
האוניברסיטה העברית בהר הצופים, צילום: קובי גדעון פלאש 90

לפני שלושה ימים הודיעה האוניברסיטה העברית על השעייתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מרצה בפקולטה למשפטים שהתבטאה נגד ישראל, ופרסמה עצומה שבה האשימה את ישראל בביצוע השמדת עם בעזה. בנוסף, המרצה אמרה כי "זה הזמן לבטל את הציונות", והכחישה את הזוועות של השבעה באוקטובר: "הם ישתמשו בכל שקר. התחילו בתינוקות, המשיכו באונס, והם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים.

האוניברסיטה לא פיטרה את המרצה, אלא ביקשה ממנה לעזבב וכשלא עשתה זאת: השעתה אותה מתפקידה לעת עתה. היום (ה') התקיימו הפגנות ברחבי הקמפוס של סטודנטים, בעיקר ערבים שהתנגדו להחלטה של האוניברסיטה ותמכו במרצה, במסגרת ההפגנה הסטודנטים ישבו על הרצפה עם סלוטייפ ושרו את "ההמנון הפסטיני". מנגד, קמו סטודנטים שהתקוממו נגד ההפגנה והאירוע הסלים במהירות.

סטודנט מאיים לשרוף תעודת זהות כחולה כמחאה

סטודנט מאיים לשרוף תעודת זהות כחולה כמחאה, צילום: 27א

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il

"האקדמיה הישראלית איננה חממת טרור וחובה לגדוע ביד ברזל כל כוונה כזו"

מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: "מדובר באירוע שטנה והסתה שהתקיים ללא אישור כנדרש.
אני קורא לאוניברסיטה לגלות אגרוף ברזל כלפי המסיתים ולהעמידם לדין משמעתי בהקדם המידי.
בנוסף וכפי שכבר הגשתי תלונות אני קורא לוועדת המשמעת להתכנס ולדון בהדחה לצמיתות של המרצה המסיתה ושל חברה יאיר פינס שהצטרף למחול ההסתה. האקדמיה הישראלית איננה חממת טרור וחובה לגדוע ביד ברזל כל כוונה כזו".