מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הבקשה של האב השכול מהרב הראשי: "הייתי בוכה יחד איתן"

ברקע דברי הרב יצחק יוסף בנושא סוגיית הגיוס שעוררו סערה בקרב הציבור, חגי לובר, אביו של יהונתן לובר ז"ל, שנפל בעזה, כותב בחשבון הפייסבוק שלו: "כבוד הרב, קבל לפגישה את האימהות השכולות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/24 11:10 ג באדר ב'

הבקשה של האב השכול מהרב הראשי: "הייתי בוכה יחד איתן"
אלישע יהונתן לובר ז"ל, צילום: ללא

חגי לובר, אביו של יהונתן ז"ל, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, פנה לרב הראשי יצחק יוסף בפייסבוק וביקש: "קבל לפגישה את האמהות השכולות" לובר המשיך וכתב: "אשתי תחיה, אם שכולה, סוערת בעקבות הדברים שאמרת. אביבית גרנות, אם שכולה, בכתה 24 שעות בגלל אותם דברים שננעצו כחץ בליבה".

חגי לובר: "ראש לשכת הרב הראשי סירב לפגישה"

הוא הוסיף: "רבות האמהות והרעיות השכולות שכואבות עד בלי די את דבריו של הרב", שיתף לובר, "הצעתי להן שיפגשו עם הראשון לציון. לתומי חשבתי שהוא ישמח לפגוש אותן ולהבהיר את דבריו. לצערי, ראש לשכתו סירב. (איני יודע אם זה על דעת הרב עצמו) 'שיכתבו מכתב לרב והוא יענה' כך אמר".

הרב יצחק יוסף

הרב יצחק יוסף, צילום: David Cohen,Flash90

"הייתי יושב ומקשיב להן, בוכה איתן"

"לו אני הרב הראשי", המשיך וכתב, "הייתי אוחז שיפולי גלימתי בידי ורץ להפגש עם האמהות הגיבורות האלו. לא רק שלא הייתי מסרב לפגישה, הייתי יוזם אותה. הייתי יושב ומקשיב להן, לכאבן, לתחושות הקשות שלהן, הייתי בוכה יחד איתן על הכאב בעקבות הדברים שנאמרו על ידי".

בסיום הפוסט, לובר כתב כי "להפגש זה צו השעה. לאזור אומץ ולהפגש. לדעת לחלוק זה נהדר וחשוב וכל אחד חייב לומר את דעתו, אבל הדעה חייבת להאמר בזהירות, ברגישות מתוך הבנה עמוקה של המכנה המשותף שלנו. מתוך אהבת ישראל. עדיין לא מאוחר. כבוד הרב הראשון לציון, קיים פגישה עם האמהות השכולות. זה כבוד התורה, זהו כבודך וכבוד הנופלים".