חדשות 12 ערכו סקר מנדטים - אבל החלטה אחת טרפה את הקלפים

סקר המנדטים שנערך בערוץ 12 שודר דקות ספורות לאחר הודעת הפירוק של גדעון סער, דבר שהפך את תוצאות הסקר לכמעט ולא רלוונטיות | על פי הסקר: סמוטריץ' עדיין לא עובר את אחוז החסימה, והליכוד בהפרש מגנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 21:00 ב באדר ב'

חדשות 12 ערכו סקר מנדטים - אבל החלטה אחת טרפה את הקלפים
חדשות 12, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך היום האחרון, ערוץ 12 הבטיחו שוב ושוב סקר מנדטים חדש, שישקף את עמדות הציבור לאחר אירועי השבוע האחרון. אך להפתעתם, חצי שעה לפני שידור הסקר הודיע השר גדעון סער כי הוא מפרק את המחנה הממלכתי, ומקים מחדש את מפלגת תקווה חדשה - דבר שהפך את הסקר ברגע האחרון ללא רלוונטי.

לפני הפירוק: המחנה הממלכתי עם 35 מנדטים

ובכל זאת, ממצאי הסקר הראו החלשות מסוימת של המחנה הממלכתי, לפני הפירוק, עם 35 מנדטים. הליכוד בהפרש גדול אחריו עם 19 מנדטים, יש עתיד עומדת על 14, ש"ס עם 11, ישראל ביתנו עם 10, עוצמה יהודית עם 9 מנדטים, ויהדות התורה עם 7 מנדטים. סמוטריץ' והציונות הדתית לא עוברים את אחוז החסימה.

נתניהו וגנץ, מחזיקים מעמד

נתניהו וגנץ, צילום: Noam Revkin Fenton,Flash90

בנוסף הנשאלים בסקר הביעו את דעתם על השאלה "האם צריך לצאת לבחירות עכשיו?". כשרוב של 34% חושבים כי צריך לקיים בחירות רק לאחר סיום הלחימה. לעומתם 30% סברו כי יש לקיים את הבחירות במידי. 29% חשבו כי הבחירות צריכות להתקיים במועדן - בשנת 2026. בנוסף מגמה מעניינת, במיוחד על רקע אירועי הערב, הראתה כי רוב הציבור חושב כי גנץ ואיזנקוט צריכים להישאר בממשלה. 48% חשבו שכן, לעומת 30% בלבד שחשבו כי עליהם לעזוב.