מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו טוען בפני העולם: לא ניכנע ללחצים - נתקוף ברפיח

בנאום שנשא בפני ועידת איפא"ק הדגיש ראש הממשלה כי ישראל לא תיכנע ללחצים ותתקוף ברפיח. הוא המשיך ותקף את מדינות העולם על הצביעות בנוגע לישראל. לבסוף הדגיש כי כל הציבור בישראל "תומך באופן גורף" בו ובממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 19:12 ב באדר ב'

נתניהו טוען בפני העולם: לא ניכנע ללחצים - נתקוף ברפיח
נתניהו , צילום: Miriam Alster,Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ג') בפני ועידת איפא"ק וטען כי ישראל לא תיסוג מהכניסה לרפיח, גם תחת הלחצים, ותקף את מי שמבקר את ישראל על הפגיעה בחפים מפשע. לבסוף הוא ביקש להדגיש כי העם בישראל "תומך באופן גורף במדיניות שאני והממשלה בראשותי מתווים".

הלוי, נתניהו וגלנט

הלוי, נתניהו וגלנט, צילום: קובי גדעון, לע"מ

"נסיים את המשימה ברפיח, ונאפשר לאוכלוסייה האזרחית לצאת"

"אני מעריך מאוד את התמיכה שקיבלנו מהנשיא ביידן והממשל ואני מקווה שהיא תמשיך" פתח נתניהו. "אך הרשו לי להיות ברור - ישראל תנצח, לא משנה מה. כדי לנצח במלחמה הזאת, עלינו להשמיד את גדודי חמאס הנותרים ברפיח. אחרת, חמאס יתארגן, יתחמש ויכבוש מחדש את עזה, ואז נחזור לנקודת ההתחלה. אנחנו נסיים את המשימה ברפיח, ובה בעת נאפשר לאוכלוסייה האזרחית לצאת מאזור סכנה. נקטנו אמצעים למזעור הפגיעה באזרחים שאף צבא אחר לא נקט לאורך ההיסטוריה" הדגיש.

"אז לידידינו בקהילה הבינלאומית אני אומר: אינכם יכולים לומר שאתם תומכים בזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה ואז להתנגד לישראל כשהיא מממשת את הזכות הזאת. אינכם יכולים לומר שאתם תומכים במטרה של ישראל להשמיד את חמאס ואז להתנגד לישראל כשהיא נוקטת פעולות נדרשות כדי להשיג את מטרה זו. אינכם יכולים לומר שאתם מתנגדים לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי ואז להאשים את ישראל בקורבנות אזרחים שהם תוצאה של אותה אסטרטגיה צינית של חמאס".

פלסטיניים ברפיח

פלסטיניים ברפיח, צילום: Atia Mohammed,Flash90

נתניהו טוען: העם תומך באופן גורף במדיניות שאני והממשלה בראשותי מתווים

"זו טעות וזה לא מוסרי לדרוש מישראל לעמוד בסטנדרט של הימנעות מפגיעה באזרחים ששום מדינה אחרת לא נדרשת לעמוד בו" תקף ראש הממשלה, והתחייב: "אני רוצה להבטיח לכם - אף אחד מהלחצים האלה לא יעצור אותנו. עצם עתידה של ישראל והישרדותה נמצאים על כף המאזניים. אין לנו ברירה פרט לניצחון מוחלט. הניצחון הזה נמצא בהישג יד".

לבסוף טען כי המדינה מאוחדת תחתיו: "יש אנשים שיגרמו לכם להאמין שהעם בישראל מפולג. למעשה, יש אנשים שיגרמו לכם להאמין שיש את ראש הממשלה ואז יש את עם ישראל. האמת היא שעם ישראל תומך באופן גורף במדיניות שאני והממשלה בראשותי מתווים. הם תומכים באופן גורף בצורך בניצחון מוחלט, והם מתנגדים באופן גורף לרעיון של מדינה פלסטינית שנכפית עלינו".