ברקת מאשים: נתניהו מעכב הבאת פועלים זרים - כדי להחזיר את הפלסטינים

סוגיית הפועלים הפלסטינים תקוע כבר מעל ל-5 חודשים. ושר הכלכלה ממשיך לדרוש כניסה של פועלים ממדינות זרות במקומם. לטענתו, יש ניסיון להחזיר את הפלסטינים לעבודה בישראל: "קונספציה. נזק עצום לכלכלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 18:17 ב באדר ב'

ברקת מאשים: נתניהו מעכב הבאת פועלים זרים - כדי להחזיר את הפלסטינים
ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתחילת המלחמה נסגרה האפשרות להכנסת פועלים פלסטינים משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, זאת בעוד שבממשלה הבטיחו למצוא פיתרון. כעת, חמישה חודשים לאחר מכן, שר הכלכלה ניר ברקת מאשים כי הפתרון תקוע בגלל ראש הממשלה: "חושש שיש מי שמעכב את ההחלטה כדי לאפשר את החזרת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל".

מעבר פועלים פלסטינים, ארכיון

מעבר פועלים פלסטינים, ארכיון, צילום: STR,Flash90

ברקת תוקף את נתניהו: "שבוי בקונספציה. נזק עצום לכלכלה"

ברקת קרא לנתניהו לאשר את הכנסת הפועלים הזרים ממדינות שבשלום עם ישראל, והזכיר כי הקבינט התנגד להחזרת הפועלים הפלסטינים: "לאפשר חזרה של הפועלים הפלסטינים לישראל- זה להכניס לישראל פיגועים וסכנה ביטחונית. מי שמתכוון להחזיר את הפועלים הפלסטינים לעבוד בערי ישראל לא למד כלום מהשבעה באוקטובר. מי שמונע הבאה לישראל של פועלים זרים ממדינות שלום כדי להחזיר את הפלסטינים לרחובות ישראל – שבוי בקונספציה".

"עד עכשיו הממשלה אישרה כניסת אלפים בודדים של פועלים זרים" טען שר הכלכלה. "זה הכל. הנזק שנגרם לכלכלה הישראלית הוא בעשרות מיליארדי שקלים. סלילת כבישים, הקמת בנייני מגורים, מפעלים, תעשייה – הכל תקוע. כל יום שההחלטה לא עולה לישיבת הממשלה – הנזק הוא עצום".