ראש מכינת עלי: הצבא לא נותן לבוגרינו להתקדם, זו אפליה הזועקת לשמיים

ברקע סערת ברק חירם וסבב המינויים בצה"ל, מותח הרב יגאל לוינשטיין ביקורת על אופן הקידום בצבא: "תפקידי המג"דים איפה שאתה לא הולך לפחות מחציתם חובשי כיפה, אבל מעבר לאלוף משנה לא נותנים להם להתקדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 12:08 ב באדר ב'

ראש מכינת עלי: הצבא לא נותן לבוגרינו להתקדם, זו אפליה הזועקת לשמיים
הרב יגאל לוינשטיין, צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

ראש מכינת עלי, הרב יגאל לוינשטיין, מותח ביקורת חריפה על ראשי הצבא בכל הנוגע לאופן קבלת ההחלטות בקידום קצינים חובשי כיפה ובוגרי מוסדות עלי. בראיון שנתן אתמול (ב') ל"רשת ב" אמר הרב: "בתפקידי אלופי משנה יש עשרות ונעצרות שם, זה לא רק אצלינו זה בכל הציבור הדתי לאומי". יחד עם זאת הדגיש הרב כי הוא נותן אמון מלא בצבא בכל הקשור ללחימה: "זה דיני נפשות. אנחנו מקיימים את הפקודות מהתחלה ועד הסוף עם המחירים ועם הכל".

"הצבא לא נותן לנו להתקדם"

"זו אפליה זועקת לשמיים, הצבא לא נותן לנו להתקדם" אמר הרב והוסיף כי "מחצית מהנופלים הם בני הציונות הדתית, הציבור הזה שווה למסור את הנפש אבל לא ראוי להיות שותף בקבלת ההחלטות במלחמה, הם לא ראויים להיות אלופים, זאת אפליה" אמר.

בראיון אומר הרב לוינשטיין כי בצה"ל מבדילים בין דרגי הפיקוד הלוחם, שם ניתן ביטוי רב לקצינים דתיים לבין תפקידים בכירים הנכללים בקבלת ההחלטות בצבא. "צה"ל לא מאפשר לאנשים מסוימים להתקדם לתפקידים בהם יש קביעת המדיניות הצבאית, כל עוד זה ברמת הלחימה אז נותנים להם להתקדם".

תא"ל עופר וינטר, בוגר מכינת עלי והרב אלי סדן

תא"ל עופר וינטר, בוגר מכינת עלי. צילום: ׳מכינת עלי-בני דוד׳

"ב-30 שנה מצאו אחד שמתאים להיות אלוף"

עוד אמר: "אני חושב שיש כאן משהו מכוון, בתפקידי המגד"ים איפה שאתה לא הולך, לפחות מחציתם חובשי כיפה אבל מעבר לאלוף משנה לא נותנים להם להתקדם. אני מדבר על 36 שנה, הציבור הזה נמצא בכל התפקידים הלוחמים וב-30 שנה מצאו אחד שמתאים להיות אלוף" סיים הרב לוינשטיין.