בית המשפט העליון דחה את ערעור המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה והותיר על כנו את עונשו של ערפאת רפאיעה, שאנס ורצח את הנערה אורי אנסבכר ז"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 12:00 ב באדר ב'

בית המשפט העליון דחה את ערעור המחבל שרצח את אורי אנסבכר ז"ל
אורי אנסבכר הי"ד | , צילום: באדיבות המשפחה

חמש שנים חלפו מאז פיגוע הטרור האכזרי בעין יעל בירושלים, בו נאנסה ונרצחה אורי אנסכר בת ה-19 ז"ל, שהייתה בת שירות לאומי מהיישוב תקוע. כזכור, בדצמבר 2022 נגזרו על רפאיעה מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר, לאחר שהורשע במעשה טרור של רצח בכוונה תחילה, אינוס וכניסה לישראל שלא כדין.

רפאיעה הודה במעשיו אך הגיש ערעור על הכרעת הדין וגזר הדין בטענה לאי כשירותו לעמוד לדין בשל מצבו הנפשי. בית המשפט העליון כאמור דחה הבוקר (ג') את הערעור, קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה, לפיו הנאשם כשיר לעמוד לדין ולפיכך הותיר את הכרעת הדין וגזר הדין על כנם.

"לא קמה עילה אשר תצדיק את התערבותנו בקביעות העובדתיות של בית המשפט המחוזי ובמסקנותיו. הן המומחים מטעם המשיבה, הן עורכי חוות הדעת והן אלה אשר בדקו את המערער בדיקות שגרתיות רבות במסגרת שירות בתי הסוהר, הציבו תשתית יסודית, יציבה ואיתנה לכך שהמערער אכן כשיר לעמוד לדין ואינו חולה במחלת נפש. מנגד, חוות הדעת של המערער לא עוררה, ולא ספק סביר בקביעה זו". כך פורט בפסק הדין.

המחבל ערפאת רפאעיה

המחבל ערפאת רפאעיה צילום: Yonatan Sindel,Flash90

רצח אורי אנסבכר ז"ל

המחבל כאמור הודה במעשיו האכזריים, שטלטלו מדינה שלמה. כזכור, בחודש פברואר 2019 נכנס רפאיעה, תושב חברון, לישראל ללא היתר כניסה והגיע ליער באזור עין יעל כשברשותו
סכין קפיצית מתקבעת שאורך להבה 10 ס"מ, כיפה, טלפון סלולארי, אוזניות וחפצים נוספים. אנסבכר צעדה ביער, בשטח פתוח, כשהיא מרכיבה אוזניות המחוברות לטלפון נייד ומחזיקה עט וצרור דפים שהתכוונה לכתוב בהם. המחבל הבחין בה כשהתיישבה על סלע במרחק עשרות מטרים בודדים ממנו, משהבחין בה גמלה בליבו ההחלטה להמיתה בשל היותה יהודייה.

רפאיעה התקרב ואמר לאנסבכר בערבית, "אני ערבי", היא הסירה את האוזניות והוא אמר לה בערבית כי הוא מעוניין לקיים עימה יחסי מין. אנסבכר החלה להתרחק ממנו, אך הוא תפס בזרועה ומשך אותה, ומשהחלה לצעוק ולהתנגד שלף את הסכין, דקר אותה באמצעות ידו השמאלית שלוש דקירות רצופות באזור החזה בצד ימין, באמצע ובצד שמאל. המנוחה צעקה והתנגדה אך הלה גרר אותה כ180- מטרים בשטח סלעי פתוח ביער עד למקום בו סבר כי הוא מוסתר, שם השכיב אותה על אדמת היער, אנס ורצח אותה.