מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דו"ח הפגיעות המיניות: מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום ובו תעסוק בדו"ח הפגיעות המיניות של חמאס ב-7 באוקטובר. מחברת הדו"ח פנתה לחברי המועצה: "יש לנו 19 נשים בין החטופים, מה נגיד להן?" | המדינות השוו בין ההתעללות של חמאס - לזו של צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 21:59 א באדר ב'

דו"ח הפגיעות המיניות: מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה לדיון חירום
מועצת הביטחון של האו"ם, צילום: Golden Brown,Shutterstock

על רקע פרסום דו"ח הפגיעות המיניות של האו"ם, ובעקבות הדרישה של ארה"ב, בריטניה וצרפת, הלילה (ב') נפתח דיון חירום בנושא בפורום מועצת הביטחון של האו"ם. לדיון הגיע משלחת בראשות שר החוץ ישראל כ"ץ, המשותפת למשרד החוץ, מנהלת החטופים ומטה משפחות החטופים.

מחברת הדו"ח: "יש לנו 19 נשים בין החטופים, מה נגיד להן?"

שליחת מזכ"ל האו"ם פרמילה פאטן, שחיברה את הדו"ח על פשעי המין ב-7 באוקטובר, אמרה בדיון כי "אני צריכה להיות ברורה. לא היה ניסיון על ידי המזכ"ל להשתיק את הדוח שלי. קיבלתי תמיכה לוגיסטית ופיננסית".

חברי המשלחת הישראלית במפגש עם פאטן, רגע לפני הדיון

חברי המשלחת הישראלית במפגש עם פאטן, רגע לפני הדיון צילום: ללא

בנוסף היא סיפרה: "בדרום ישראל ביקרתי בקהילות שעדיין מצויות בטראומה, בהלם ובכאב עצום, ועדיין מתאבלים על אהוביהם ומנסים להשתקם. המשפחות וקרובי המשפחה של החטופים הם בסיוט מתמשך. ראיתי את הכאב בעיניהם, וכאם ראיתי את הכאב שלהם". היא פנתה לחברי המועצה, ואמרה: "נסו לשים את עצמכם בנעליים שלהם, חלק מהם נמצאים מנסים למצוא תקווה בגוף זה. יש לנו 19 נשים בין החטופים, מה נגיד להן? חטיפה של אזרחים היא אסורה לגמרי בדין הבינלאומי".

רוסיה: "אין הצדקה לפשעים המיניים של כוחות הביטחון הישראלים כלפי פלסטינים"

במהלך הדיון דיברו נציגי המדינות השונות, וניסו לייצר סימטריה בין האלימות המינית כלפי הישראלים והישראליות - ובין הדיווחים לכאורה על התעללות מינית כלפי עצורים פלסטינים. נציגת גיאנה בדיון דיברה על "טיפול לא אנושי של עצורים פלסטינים, כולל אלימות מינית שבוצעה במעצרים ובנקודות בדיקה". נציגת רוסיה גינתה "כל פגיעה מינית על צורותיה, ובה בעת אנחנו משוכנעים שהפשעים האלה, למרות שהם כה איומים, לא יכולים להצדיק ענישה קולקטיבית של פלסטינים בעזה ובגדה המערבית".

רוסיה אף האשימה כי האו"ם "אינו עושה מספיק בנושא כדי לעצור את רצח העם שמתנהל בעזה. ישראל בכוונה חוסמת פעולה בנושא. הדוח שאנחנו מקבלים הוא רק חלקי אמת, ולא כופה על ישראל לאפשר גישה מלאה לבדיקת האפשרות לפשעים נגד החוקים הבינלאומיים מצדה. רוב המידע התקבל מממשלת ישראל, אנחנו מתנגדים לשיטות העבודה שהובילו לדוח הזה". הוא הדגיש "המסקנות מזעזעות, אין הצדקה לפשעים המיניים נגד ישראל ב-7 באוקטובר, ואין הצדקה לפשעים המיניים של כוחות הביטחון הישראלים כלפי פלסטינים".