מזכ"ל האו"ם כינה את המלחמה "הסתערות ישראלית קטסטרופלית" - שר החוץ תקף בזעם

אנתוני גוטרש נאם הבוקר ואמר: נכנסנו לחודש השישי מאז החלה ההסתערות הישראלית הקטסטרופלית על עזה. בעקבות כך שיגר שר החוץ מכתב זועם: כהונתך באו"ם תיזכר בגלל הפלת הארגון לשפל של כל הזמנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 20:13 א באדר ב'

מזכ"ל האו"ם כינה את המלחמה "הסתערות ישראלית קטסטרופלית" - שר החוץ תקף בזעם
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל האו"ם, אנתוני גוטרש, לא נודע בחיבה רבה כלפי ישראל. מתחילת המלחמה צידד כמעט באופן חד צדדי בעזה, ורק מפעם לפעם הזכיר את החטופים הישראלים ואת הנפגעים במתקפת חמאס. הבוקר (ב') אף אמר: "לאחרונה נכנסנו לחודש השישי מאז החלה ההסתערות הישראלית הקטסטרופלית על עזה". בעקבות כך שיגר שר החוץ מכתב זועם במיוחד לגוטרש.

מזכל האו"ם

מזכל האו"ם, צילום: FLASH90,Flash90

"אם הקורבנות לא היו יהודים, היינו רואים מצידך תגובה נחרצת הרבה יותר"

"התגובה שלך לזוועות שביצעו מחבלי החמאס היא בלתי מתקבלת על הדעת" זעם ישראל כ"ץ. "האדישות שהפגנת כלפי הדו"ח על האלימות המינית שביצעו מחבלי החמאס, דו"ח שנכתב באומץ רב, מאכזבת. חוסר הנכונות שלך להוביל עמדה בינלאומית נחרצת נגד הזוועות הללו, מעידה על הטיה ברורה. אם הקורבנות לא היו יהודים או ישראלים, היינו רואים מצידך תגובה נחרצת הרבה יותר. אונר"א, תחת הפיקוח שלך, הייתה מעורבת בטבח. אלפים מעובדי הארגון היו נגועים בפעילות הטרור של חמאס".

"כהונתך באו"ם תיזכר בגלל הקטנת מעמדו של הארגון לשפל של כל הזמנים, מה שאפשר לו להפוך למוקד של אנטישמיות והסתה אנטי-ישראלית. כדי להבטיח צדק ולשמור על זכויות אדם, עליך לפעול לשחרור מיידי וללא תנאי של כל האנשים שנחטפו על ידי חמאס".