מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

במאמץ להגיע לעסקה: זה הצעד של שרה נתניהו

על רקע העיכוב במגעים לעסקת חטופים, שלחה אשת ראש הממשלה מכתב לאמו של אמיר קטאר והפצירה בה להשמיע את קולה ביחס לחטופות: "המעורבות שלך יכולה להיות מכרעת בהחזרתם הביתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 17:58 א באדר ב'

במאמץ להגיע לעסקה:  זה הצעד של שרה נתניהו
שרה נתניהו | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע חודש הרמדאן המתקרב, הלחץ על ישראל להגיע לעסקה ולנצור את האש הולך וגובר. במקביל בישראל ממשיכים ללחוץ לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס. בניסיון להשפיע על העסקה המתקרבת, אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, שיגרה מכתב אישי לאימו של אמיר קטאר, השייח׳ה מוזא בנת נאסר אל-מסנד.

"כאישה לאישה": המכתב של שרה נתניהו

במכתבה שרה נתניהו כתבה שהרמדאן הוא "זמן לחמלה ונדיבות, שמזכיר לנו את הכוח שאנו מחזיקים כאשר אנו מתאחדים לקיים את ערכי השלום והאנושיות. ברוח זו של אחדות וערכים אנושיים משותפים אני מבקש להתייחס לעניין בעל חשיבות ודחיפות רבה - מצבם של הישראלים והישראליות שנחטפו על ידי חמאס בעזה".

המאבק למען החטופים

המאבק למען החטופים, צילום: Miriam Alster,Flash90

"כאישה לאישה, הכרחי להתייחס לכך שבין החטופים והחטופות יש 19 נשים שסובלות קשיים בלתי נתפסים" כתבה נתניהו. "הדיווחים על התעללות מינית ואונס הם מחרידים, ואי אפשר להתעלם או לסבול מעשים כאלה נגד נשים. זוהי קריאה לפעולה שחורגת מגבולות פוליטיים ומדברת על האנושות והערכים המשותפים שלנו".

שרה נתניהו לאימו של אמיר קטאר: "המעורבות שלך יכולה להיות מכרעת בהחזרתם"

"אני קוראת לכם, ברוח הרמדאן, למנף את השפעתכם המשמעותית כדי לפעול למען שחרור החטופים והחטופות הישראלים" קראה. "המעורבות שלך יכולה להיות מכרעת בהחזרתם הביתה, להציע מגדלור של תקווה למשפחותיהם ולנקוט צעד משמעותי לקראת שלום ופיוס. קולך והשפעתך יכולים לשפר באופן עמוק את מצבם, ואני מפצירה בכם לנקוט עמדה נגד זוועות כאלה. איננו יכולים לשתוק או לעמוד מאחור כאשר כבודן ובטיחותן של נשים עומדים על כף המאזניים".