סמוטריץ' בפנייה לחרדים: זה הזמן לשינוי - אבל לא כמו של לפיד

על רקע סערת חוק הגיוס הבהיר סמוטריץ' בפתח ישיבת הסיעה כי הגיע הזמן שהחרדים יתגייסו גם הם. בהמשך ביקר את שורת המינויים בצה"ל וטען: אחרי ה-7 באוקטובר יש להם מנדט לניהול מלחמה - וזהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 17:40 א באדר ב'

סמוטריץ' בפנייה לחרדים: זה הזמן לשינוי - אבל לא כמו של לפיד
שר האוצר סמוטריץ' בישיבת הסיעה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום (ב') נערכה ישיבת הסיעה של מפלגת הציונות הדתית. בפתח הישיבה העביר יו"ר המפלגה, בצלאל סמוטריץ', ביקורת על שורת המינויים בצה"ל, התייחס לחוק התקציב שעל הפרק, וביקש להדגשי את השינוי הנדרש מהחברה החרדית בנוגע לגיוס.

פונה למפלגות החרדיות: זה הזמן לשינוי - אבל לא כזה של לפיד

"אני גאה לייצג את ציבור שולחיי יותר מאי פעם" קרא סמוטריץ'. "הציונות הדתית מוכיחה שוב ושוב ושוב את צדקת דרכה בבתי המדרש, בחזית ובעורף. את השילוב לכתחילה בין תורה וחיים, תורה ועבודה, תורה וצבא".

"המודל הזה יכול וצריך להתרחב. הציבור החרדי נכון לזה ואנו חייבים לקדם שינוי. לא ברמיסה, לא בביזוי ולא בשנאה ומחלוקת חלילה אבל שיקרה. אני פונה לשותפיי במפלגות החרדיות, זה הזמן להוביל שינוי. לא כזה שמגיע מיאיר לפיד מתוך בוז ושנאה אבל כזה שמובל מתוך כבוד לכל חלקי החברה, זה שיודע להוקיר תורה ויודע להוקיר צבא. נעשה את זה יחד בשיח ובכבוד לטובת החברה הישראלית כולה" טען.

הפגנות חרדים נגד גיוס,

הפגנות חרדים נגד גיוס,, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"המנדט של הפיקוד הבכיר בצה"ל הוא מנדט של ניהול המלחמה וזהו"

בהמשך הביע סמוטריץ' את התנגדותו לשורת המינויים בצה"ל, והבהיר: "אני מבקש לחזק את לוחמי צה"ל ומפקדיו על עבודתם המדהימה אני מזכיר שוב - צה"ל מנצח וצריך לתת לו את מלוא הגיבוי לכך. אבל וזה אבל גדול. המנדט של הפיקוד הבכיר של צה"ל ביום אחרי כשלון השביעי באוקטובר הוא מנדט של ניהול המלחמה וזהו. לא מנדט לעצב את צה"ל החדש והמתוקן. אני קורא לרמטכ"ל לעצור את סבב המינויים. זה לא הזמן".

הרמטכ"ל ואחד הקצינים החדשים

הרמטכ"ל ואחד הקצינים החדשים, צילום: דובר צה"ל

"הצבעה נגד התקציב כמוה כהצבעה נגד המשך הלחימה"

על רקע אישור חוק התקציב, אמר שר האוצר: "אני מצפה מהאופוזיציה להבין את גודל השעה ולא להתנגד לתקציב אחראי, מתכנס ותומך את צעדי המלחמה. הצבעה נגד התקציב כמוה כהצבעה נגד המשך הלחימה והחוסן האזרחי. מול כל הבכי והנהי של התקשורת - המציאות היא שהשקל נמצא בשיא של תשעה חודשים חרף העובדה שמדינת ישראל מנהלת מלחמה. הבורסה עלתה ב-8 אחוזים מאז דו"ח מודי'ס שהוריד את הדירוג. האינפלציה בטווח היעד והכלכלה הישראלית חזקה".