התפקיד החדש של אביב כוכבי - באמצע המלחמה

הרמטכ"ל לשעבר מונה ליו"ר הועד המנהל של מכון ברנקו וייס אשר פועל בכ-33 בתי ספר עם כ-12,000 תלמידים וכ-1,500 מורים לפיתוח. המכון מנהל רשת של בתי ספר שש שנתיים, בתי ספר ציבוריים תחת פיקוח של משרד החינוך

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/03/24 16:35 א באדר ב'

התפקיד החדש של אביב כוכבי - באמצע המלחמה
אביב כוכבי, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במילואים) אביב כוכבי, מונה היום (ב') ליו"ר הועד המנהל של מכון ברנקו וייס. מכון ברנקו וייס הוא ארגון חינוכי לפיתוח, הפעלה והפצה של מודלים חינוכיים-פדגוגיים לחשיבה, להעצמה, לצמיחה ולמיצוי היכולות של תלמידים במסגרות החינוכיות הציבוריות. המכון פועל בכ-33 בתי ספר עם כ-12,000 תלמידים וכ-1,500 מורים.

כוכבי בעת המינוי

כוכבי בעת המינוי צילום: ברנקו וייס

"אני אחראי לפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי"

כזכור, כוכבי התייחס לפני כחודשיים למחדל השבעה באוקטובר ואמר כי הוא "מחייב ברור עמוק ותחקירים נוקבים". כוכבי הוסיף: "האירוע יצטרך להיבחן מכל הזוויות, בכל התחומים ובראייה רב שנתית, ובתוך כך כמובן, גם התקופה בה פיקדתי על צה"ל. אני אחראי לפעולות שנעשו בצה"ל בתקופתי ויש לערוך בירור עמוק ואני שואל את עצמי ללא הרף מה יכולנו לעשות אחרת".

"נצטרך לבחון מחדש את תפיסת המלחמה והביטחון"

עוד אמר כוכבי, כי: "נצטרך לבחון מחדש את תפיסת המלחמה והביטחון ויחד איתה את תפיסת השלום וההסדרים. זאת לא מלחמת הקוממיות, אך נצטרך להגדיר ולקומם מחדש את היעדים הלאומיים ואת סדר עדיפותם, ולזכור שהביטחון הוא תנאי ראשון והכרחי לקיומנו כאן"

"השאירו את הצבא מחוץ לשיח"

בהמשך הוסיף בתחינה: "השאירו את הצבא מחוץ לשיח! תנו לצה"ל לנצח. אל תתנו לאויב לפגוע בנו בגלל היעדר האחדות. אין לנו ארץ אחרת ואין לנו לאן ללכת. נצטרך להגן על עצמינו מפני איומים חיצוניים אבל נצטרך להגן על עצמינו לא פחות מאיומים פנימיים. אנחנו עם מיוחד, את הימים הקשים ננצח ביחד".