מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פרטים חדשים על ניסיון החיסול של מספר 3 בחמאס

הבכיר שהה ככל הנראה במנהרה שהופצצה, הרס רב במקום | לאחר ניסיון החיסול של מספר 3 בחמאס, ראש הממשלה הגיב: "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט. חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך. כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 15:05 א באדר ב' | עודכן בתאריך 11/03/24 18:38

פרטים חדשים על ניסיון החיסול של מספר 3 בחמאס
אילוסטרציה, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

העמימות בנוגע לחיסולו של מספר 3 בחמאס, מרוואן עיסא, עוד נמשכת. בעוד חמאס שומרים על שתיקה ובודקים את הדיווחים על חיסולו, מתפרסמים פרטים חדשים על ניסיון החיסול. על פי ההערכות עיסא שהה בתוך המנהרה שצה"ל הפציץ. המנהרה הותקפה יחד עם מספר מבנים שהיו באזור.

על פי התמונות שמתפרסמות מהזירה, ניתן לראות כי הפגזים שנורו על המתחם היו בעוצמה רבה, וניסו להגיע לעומק המנהרה. בתיעוד נראה הרס רב במתחם, ואף מכתש קטן שנוצר באזור עקב ההפצצה. על פי ההערכות, זה לא בלתי סביר כי הוא אכן מת כתוצאה מניסיון החיסול.

בעקבות הדיווחים - נתניהו רומז: חיסלנו את מספר 4 בחמאס, נגיע לכולם

על רקע ניסיון החיסול של מספר 3 בחמאס, מרוואן עיסא, ראש הממשלה בנימין נתניהו פירסם היום (ב') הצהרה קצרה ובה התייחס במרומז לחיסול ואמר: "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט. בדרך לניצחון הזה, חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך. כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם".

צה"ל ניסה לחסל את מרוואן עיסא - מספר 3 בחמאס

מוקדם יותר היום, צה"ל התיר לפרסום כי במהלך הלילה שבין שבת לראשון תקף מספר פעמים במחנה הפליטים נוסיראת, זאת בניסיון לחסל את סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ומספר 3 בארגון, מרוואן עיסא. התקיפות החוזרות באזור, שבוצעו בסגנון של מתקפת "חגורת אש", נועדו למנוע מכוחות החמאס להתקרב לאזור בו בוצע ניסיון החיסול ועל פי דיווחים פלסטיניים, כתוצאה מהתקיפה נהרגו חמישה פלסטינים ועוד תשעה נפצעו.

כוחות צה"ל בעזה

כוחות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

סגנו של מוחמד דף וחבר הלשכה המדינית של חמאס

מרואן עיסא, היה סגנו של מוחמד דף, חבר הלשכה המדינית של חמאס והאחראי על הקשר בין הזרוע הצבאית של חמאס ללשכה המדינית, תפקיד אותו מילא בעבר מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר. במסגרת ניסיון החיסול - הותקפו 7 בתים ו-3 חנויות.