תלונה ראשונה נגד הראשון לציון: "הפרה בוטה של כללי האתיקה"

התנועה לאיכות השלטון הגישה תלונה ראשונה נגד הרב יצחק יוסף לאחר קריאתו לבני ישיבות חרדים להשתמט משירות צבאי גם אם הדין יחייבם להתגייס: "לפעול להפסקת כהונתו של הרב יוסף בתפקיד דיין בבית הדין הרבני הגדול"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/03/24 14:51 א באדר ב'

תלונה ראשונה נגד הראשון לציון: "הפרה בוטה של כללי האתיקה"
הרב יצחק יוסף, צילום: David Cohen,FLASH 90

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (ב') תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים נגד הרב יצחק יוסף, המכהן כדיין בבית הדין הרבני הגדול "בגין הפרה בוטה של כללי האתיקה לדיינים". התנועה טוענת כי הרב יוסף עושה שימוש פסול בסמכותו ובמעמדו כדיין כדי להתערב בעניין פוליטי שנוי במחלוקת, במטרה להשפיע על סוגיית החרדים. לטענת התנועה דבריו של הרב יצחק יוסף נעשו תוך הפרה בוטה של כללי האתיקה לדיינים האוסרים פעילות פוליטית והתערבות בענייני מחלוקת ציבורית.

"לפעול להפסקת כהונתו של הרב יוסף"

עוד טענו בתלונה כי היות והדברים נאמרו תוך כדי שמתנהל דיון בבג"ץ על חוקיות החלטת הממשלה הפוטרת מגיוס חרדים בניגוד לחוק, "מדובר למעשה בהתערבות של הרב יוסף בהליך משפטי תלוי ועומד". במכתב התלונה מבקשת התנועה מנציב תלונות הציבור על השופטים לברר את התלונה בדחיפות ואם ימצא אותה מוצדקת, היא קוראת לו לפעול להפסקת כהונתו של הרב יוסף בתפקיד דיין בבית הדין הרבני הגדול.

"אסור שדמות בכירה ברשות השופטת תנצל את מעמדה כדי לעודד אי ציות לחוק"

"כשדיין בכיר כמו הרב הראשי לישראל קורא להשתמט משירות צבאי, הוא מערער את היסודות עליהם בנויה מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית השומרת על שלטון החוק ועל השוויון בנטל", אומר עו"ד הידי נגב. "אסור שדמות בכירה ברשות השופטת תנצל את מעמדה כדי לעודד אי ציות לחוק ולבג"ץ ולהחליש את צה"ל. נפעל בכל האמצעים כדי למגר תופעות מסוכנות שכאלה".


להורדת הקובץ

האיום של הראשון לציון: "אם יכריחו להתגייס - נעזוב לחו"ל"

כזכור, בתיעוד משיעורו השבועי של הרב יצחק נוסף, יצא הראשון לציון במסר חריף נגד גיוס החרדים לצבא ואיים בהגירה לחו"ל במקרה של חובת גיוס: "יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זכו ללמוד תורה, להיות אברכים שפטורים מהצבא. שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן. יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ".

"בלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא"

בהמשך, הראשון לציון הזהיר כי ללא בני הישיבות הצבא היה כושל בפעולתו. "הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא" אמר הרב יצחק יוסף, והוסיף: מה שמצליחים הצבא היא רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, 'כן, אנחנו עוסקים בתורה והיא שמגנה עלינו'".