מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

העדות שטלטלה את הכנסת: "בעלי קפץ על הרימון, בני עיוור בעין אחת"

סבין טסה מנתיב העשרה, שבעלה גיל ובנה אור נרצחו, הגיעה עם בנה קורן שניצל מהטבח: "אני פה בשביל הילדים שלי, בן 15 וחצי לא יוצא מהחדר בדיכאון ומרטיב בלילה, בני הקטן נותר עיוור בעין אחת, צלקות בכל הגוף"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/03/24 13:41 א באדר ב'

העדות שטלטלה את הכנסת: "בעלי קפץ על הרימון, בני עיוור בעין אחת"
האם השכולה הגיעה עם בנה מסרט הזוועות, צילום: דוברות הכנסת

בני משפחות החטופים ומשפחות שכולות נשאו היום (ב') דברים בפתח דיון ועדת החוקה על הצעת החוק שתאפשר להעביר את זכויות נפגעי אירועי ה-7 באוקטובר לבני משפחתם. סבין טסה מנתיב העשרה, שבעלה גיל ובנה אור נרצחו, הגיעה עם בנה קורן שניצל מהטבח: "אני פה בשביל הילדים שלי, בן 15 וחצי לא יוצא מהחדר בדיכאון ומרטיב בלילה, בני הקטן נותר עיוור בעין אחת, צלקות בכל הגוף".

צפו: העדות המטלטלת של האם השכולה

"הגן בגופו על שני בני וקפץ על הרימון"

סבין שחזרה את רגעי המתקפה הרצחנית שבה שכלה את אביה ובנה: "בעלי לוחם אש בן 46 נרצח בנתיב העשרה 10 דקות אחרי בני, כשהגן בגופו על שני בניו וקפץ על הרימון. חוליית מחבלים הגיעה אליי לבית ומסרתי את קלטת הזוועות כדי שכולם ידעו מה קרה, אבל לתומי מאז לא קורה כלום איתי או עם משפחות החטופים ולא עם שני ילדיי שאחד מהם קורן ניהל מו"מ עם המחבלים. הפקירו אותי ואת הקהילה שלי".

"נותרתי אלמנה עם שני ילדים בלי בית, בלי פרנסה ובלי עתיד"

בהמשך הדיון הביעה ביקורת חריפה על הטיפול שקיבלה מהמדינה: "נותרתי אלמנה עם שני ילדים בלי בית, בלי פרנסה ובלי עתיד. את הבית שנתן לי יהודי טוב עליי לפנות עוד חודש. אני רוצה דין וחשבון מקטן ועד גדול. כולם באו לבקר בשבוע הראשון בברזילי ואחרי 5 חודשים לא זוכרים מי אני. הקהילה של נתיב העשרה פוצלה ומתפרקת. אני תושבת סוג א' לא סוג ב'. תעזרו לי כי ללא ביטוח לאומי אגיע לפת לחם".

"כיתת הכוננות הפרה את הכללים וחילצה אותי תחת אש"

סבין סיפרה על רגעי הזוועה בעת שהדפה את המחבלים וחולצה תחת אש: "נתקלתי במחבל מול עיניי וטרקתי את הדלת. שכני נרצח כשיצא לחלץ אותי. חולצתי ראשונה מהעוטף כי התחננתי שאחד מילדיי גוסס וכיתת הכוננות הפרה את הכללים וחילצה אותי תחת אש".

"אני פה כי אני במצב נואש"

בהמשך קראה האם השכולה: "קחו עלינו אחריות ותאפשרו לנו לחזור להיות קהילה. אני לבד היום בנתניה. ילדי בכיתה ג' שעבר תופת שוב עובר טלטלה כי הודיעו שחייבים לעבור לאשקלון. עוקרים ומטלטלים למסגרת לימודית חדשה. אני פה כי אני במצב נואש".