מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטריד: חשד שעמותה של רע"מ העבירה כספים לטרור - חשבונות הבנק הוקפאו

בנק לאומי מסר בהודעה לבית המשפט כי הקפיא את חשבונות הבנק של "עמותת סיוע 48" המזוהה עם מפלגת רע"מ בגלל חשד שהעבירה כספים למטרות טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/24 11:51 א באדר ב'

מטריד: חשד שעמותה של רע"מ העבירה כספים לטרור - חשבונות הבנק הוקפאו
מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

בנק לאומי חסם היום (ב') את חשבונות עמותת "סיוע 48" מכפר קאסם, שמנהלה הוא ראזי עיסא - בכיר במפלגת רע"ם. תחילה, החשבון יפעל בצורה מוגבלת למשך 45 ימים ולאחר מכן הוא ייסגר, כך סוכם בהסדר פשרה עם נציגי הבנק, שקיבל תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

העבירה מאות אלפי שקלים לעמותה המשויכת לחמאס

המהלך מגיע לאחר שלפני כחודש דווח כי עמותת הסיוע העבירה סכומי עתק לעמותת חמאס בטורקיה. העמותה, אשר מהווה את הזרוע החברתית של תנועת רע"מ, דיווחה לרשם העמותות כי העבירה 400 אלף שקלים לעמותת "ח'יר אומה" אשר פועלת בדרום טורקיה ועל פי השב"כ משוייכת לארגון הטרור חמאס.

החשבון יוגבל למשך 45 ימים ולאחר מכן ייחסם

לפי המתווה שאושר, במהלך 45 הימים הבנק יאפשר לעמותה לשלם כספים לצורכי שכירות, ארנונה, מבקר פנים חיצוני, רואה חשבון חיצוני, יועץ משפטי חיצוני, חשמל, ארנונה, תקשורת ומים. עם זאת, עד לסיום 45 הימים העמותה תצטרך להעביר את כספיה לחשבון בנק אחר ולאחר מכן החשבון ייסגר.

"פועלים אך ורק לטובת הנזקקים ולפי החוק"

תגובת עמותת "סיוע 48": "ככל הנראה העיתונות מחליטה להוציא עמותות מחוץ לחוק ללא ידיעת משרד הביטחון. ככל שידוע לנו, ועל פי בדיקות מתמידות שאנחנו מבצעים, עמותת 'חיר אומה' איננה עמותה מוכרזת מטעם משרד הביטחון. ההעברות נעשו בהתאם לחוק ולכללים באישור הרשויות והבנק. העמותה פעלה וממשיכה לפעול אך ורק לטובת הנזקקים ולפי החוק. ממשיכים בהענשת רע"ם ובמי שקשור אליה בשל עמדותיה הפוליטיות".