הבחירות המקומיות: יונה יהב ניצח בחיפה - מהפך בבית שמש

ספירת הקולות הסתיימה במהלך הלילה ואיתה הוכרזו המנצחים בסבב השני: יונה יהב חזר לראשות עיריית חיפה, שמואל גרינברג ניצח את עליזה בלוך ואורן חזן הפסיד באריאל | כל הפרטים

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 11/03/24 07:33 א באדר ב'

הבחירות המקומיות: יונה יהב ניצח בחיפה - מהפך בבית שמש
יונה יהב, ראש העיר חיפה, צילום: Flash90,Flash90

בשעה 22:00 הסתיים הסבב השני של הבחירות המקומיות עם סגירתן של הקלפיות ב-35 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. 443,595 תושבים מימשו את זכות ההצבעה ובחרו ב-70 מועמדים בסך הכל שהתמודדו ברשויות שלא השוגה בהן הכרעה. במהלך הלילה (א') הסתיימה ספירת הקולות והוכרזו הזוכים בערים השונות.

ניצחון ליונה יהב בחיפה: "תם הנתק עם הממשלה"

ראש העיר לשעבר של חיפה, יונה יהב, שכיהן בראשות העיר עד לפני חמש שנים, הוכרז כמנצח לאחר שזכה ב-62.6% מהקולות. יהב בן ה-80 הודיע בנאום הניצחון כי "תם עידן הנתק בין עיריית חיפה והממשלה, מעכשיו אנחנו עובדים ביחד". יהב הוסיף כי "חיפה צריכה להתכונן היטב לכל תרחיש ובכלל זה למלחמה, ננצח את נסראללה. אאחד את כל חלקי העיר, יהודים וערבים, שמסרבים להיות אויבים".

מהפך חרדי בבית שמש: שמואל גרינברג ניצח

המועמד החרדי לראשות העיר בית שמש, שמואל גרינברג, ניצח את המועמדת הסרוגה עליזה בלוך ברוב של 58.7%. גרינברג הודה לראשי הסיעות החרדיות אריה דרעי ויצחק גולדקנופף על תמיכתם והכריז: "אני אהיה ראש העיר של כולם. זה הדבר הנכון. עיר מגוונת עם אוכלוסיות שונות, לכולם מגיע לקבל את כל מה שהם צריכים וכך גם יהיה".

אריאל: המועמד הסרוג גבר על אורן חזן

המועמד הסרוג, יאיר שטבון, ניצח את חבר הכנסת לשעבר אורן חזן אחרי שקיבל 62.9% מהקולות. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' בירך: "יאיר היה בחודשים האחרונים עם חייליו בעזה. את רוח הנתינה והשליחות שלו הוא מביא מהחזית אל העורף אני מברך את תושבי אריאל על בחירה ראויה שתוביל את העיר קדימה. איר אנחנו איתך בכל הכח לטובת כל תושבי העיר עלה והצלח".

קריית גת: ראש העיר המכהן הודח בסבב השני

ראש העיר המכהן של קריית גת ב-20 השנים האחרונות, אבירם דהרי, הפסיד למתמודד כפיר סוויסה לאחר שזכה ב-47.9% מהקולות. סוויסא נפרד מראש העיר היוצא: "אני מבקש להודות לראש העיר היוצא דהרי על 20 שנה בתפקיד. תושבי העיר מצפים ובצדק לשינוי בתחומים רבים ונעבוד קשה כדי שזה מה שיהיה".

רחובות: מועמד הימין ניצח את המועמד הליברלי

מועמד הימין-חרדים בבחירות לראשות רחובות, מתן דיל, ניצח את מועמד המחנה הליברלי בעיר, זהר בלום, לאחר שגבר עליו בפער של כמעט עשרה אחוזים עם 59.3% מהקולות. דיל התחייב לאחר הניצחון "לשמור על האינטרס של כל המגזרים ולמנוע מהשפעות פוליטיות חיצוניות להיכנס לעיר ולזרוע הסתה ושנאה".