איסמעיל הנייה על המשא ומתן עם ישראל: "יש לנו חמישה תנאים"

ראש הלשכה המדינית של חמאס התייחס למשא ומתן עם ישראל וטען כי ישראל מסרבת לנסיגה כוללת מהרצועה ולא מפרטת את הדרכים בהן ישובו תושבי צפון הרצועה לבתיהם. אלו חמשת התנאים של חמאס | נתניהו: "המדיניות שלי היא המדיניות של רוב הישראלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 20:48 ל באדר א'

איסמעיל הנייה על המשא ומתן עם ישראל: "יש לנו חמישה תנאים"
אסמעיל הנייה, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, התייחס הערב (א') למשא ומתן עם ישראל וטען כי ישראל מסרבת לנסיגה כוללת מהרצועה. "שמנו חמישה תנאים שנועדו להגשים את העקרונות להסכם - הפסקת אש כוללת בעזה, נסיגה מוחלטת של צבא הכיבוש משטח הרצועה, שיבה מוחלטת של כל העקורים למקום מגוריהם ללא תנאים, סיוע הומניטרי במזון ושיקום הרצועה".

לדבריו, "עד כה האויב לא מוכן לנסיגה כוללת של צבאו הכובש מרצועת עזה, ולא נתן שום מחויבות לשיבת העקורים למקום מגוריהם. ישראל לא נותנת לנו תשובה ברורה לגבי חזרת העקורים לצפון עזה. הם אומרים שהתושבים יחזרו בהדרגה - אך לא מפרטים. ישראל לא מעוניינת בעסקת חילופי אסירים".

נתניהו נגד ביידן: "הוא טועה, המדיניות שלי היא המדיניות של רוב הישראלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (א') ל- Politico. בראיון, שישודר במהלך הערב, אמר ראש הממשלה: "אני לא יודע למה הנשיא ביידן התכוון, אבל אם הוא התכוון לכך שאני מוביל מדיניות נגד רוב הציבור הישראלי ושזה פוגע באינטרסים של ישראל, הוא טועה בשני הסעיפים. זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על ידי הרוב המכריע של הישראלים. הם תומכים בפעולה שאנו נוקטים להשמדת גדודי הטרור הנותרים של חמאס".

כזכור, ביידן התראיין לטלוויזיה האמריקאית וטען כי נתניהו טועה בניהול המלחמה וכי הוא "גורם לישראל יותר נזק מתועלת". ביידן התייחס גם לפעולה המסתמנת ברפיח ואמר כי מדובר בקו אדום מבחינתו. "לעולם לא אעזוב את ישראל, ההגנה עליה עדיין קריטית, אז אין קו אדום שבו אני הולך להפסיק לשלוח לה נשק או שלא תהיה לה את כיפת ברזל שתגן עליה - אבל יש קווים אדומים".