גנץ לערביי ישראל: "נאפשר חופש פולחן בהר הבית, אל תקשיבו לקיצוניים"

יושב ראש המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה המצומצם בפנייה לערביי ישראל לקראת חודש הרמדאן: "ה-7 באוקטובר הוכיח לנו אולי יותר מבעבר שהחברה הערבית היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 19:35 ל באדר א'

גנץ לערביי ישראל: "נאפשר חופש פולחן בהר הבית, אל תקשיבו לקיצוניים"
בני גנץ, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

השר בני גנץ, יושב ראש המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה המצומצם, פנה היום (א') לאזרחי ישראל המוסלמים לקראת חודש הרמדאן. גנץ הדגיש את השותפות של המגזרים, כתב כי ישראל תאפשר חופש פולחן בהר הבית וביקש שלא יקשיבו לקיצוניים.

"המלחמה שלנו היא איננה נגד האיסלאם – אלא נגד מי שפגעו בערכי האיסלאם"

"בימים אלו, מדינת ישראל נמצאת במערכה קשה שהחלה ממתקפה רצחנית של מחבלי החמאס על אזרחי ישראל כולם, ובהם גם מוסלמים. המלחמה שלנו היא איננה נגד האיסלאם – אלא נגד מי שפגעו בערכי האיסלאם. נגד מי שעשו פשעים נגד האנושות, וביקשו גם לקרוע את החברה בישראל ואת עתידנו המשותף", כתב גנץ.

הר הבית

הר הבית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"גם היום, רוצחי החמאס רוצים לראות את חודש הרמדאן הופך מחודש של תפילות, לחודש של דמים. אך זו לא דרכנו. ֶאני יודע שהם לא מייצגים את הרוב המוחלט של אזרחי ישראל הערבים. ה-7 באוקטובר הוכיח לנו אולי יותר מבעבר שהחברה הערבית היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. כשאנחנו בסכנה, כולנו באותה הסכנה ומתמודדים מולה ביחד", הוסיף.

"אל תקשיבו לקיצוניים שמנסים להסית ולפגוע בנו"

השר סיים: "מדינת ישראל תאפשר גם השנה חופש פולחן בהר הבית ובמקומות הקדושים. אל תקשיבו לקיצוניים שמנסים להסית ולפגוע בנו. כן, נפעל ביד קשה מול מי שינסו לעורר פרובוקציות. נסכל כל פיגוע טרור. לא נאפשר לחמאס לחלל את בתי התפילה. כי זו חובתנו כמדינה, להגן על כל אזרחינו".