גלנט מול חופי עזה: "נתיב הסיוע הימי מקדם את מיטוט שלטון החמאס"

לקראת הקמת הנתיב הימי שיעביר סיוע לתושבי עזה, שר הביטחון סייר מול החופים ועקב מקרוב אחרי העבודות: "נגרום לכך שתהיה פה אספקה שתגיע למי שצריך ולא למי שלא צריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 17:56 ל באדר א'

גלנט מול חופי עזה: "נתיב הסיוע הימי מקדם את מיטוט שלטון החמאס"
גלנט בים, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון גלנט הפליג היום (א') עם כוחות חיל הים לחופי עזה כדי לבחון מקרוב את העבודות המתוכננות לפתיחת ציר הסיוע ההומניטרי הימי. "נתיב הסיוע הימי יקדם את מיטוט שלטון החמאס - נדאג שהסיוע יגיע למי שצריך ולא למי שלא צריך", אמר שר הביטחון.

"התהליך מיועד על מנת להביא סיוע ישירות לתושבים ובכך להמשיך במיטוט שלטון החמאס בעזה. אנחנו נביא את הסיוע דרך נתיב ימי שמתואם עם ארה"ב בצד הביטחוני וההומניטרי, בסיוע של האמירתים בצד האזרחי ובידוק מתאים בקפריסין, נגיע עם סחורות שיובאו על ידי ארגונים בינלאומיים בסיוע אמריקאי. אנחנו נגרום לכך שתהיה פה אספקה שתגיע למי שצריך ולא למי שלא צריך", אמר גלנט על סיפון הדבורה.

שר הביטחון יואב גלנט

שר הביטחון יואב גלנט צילום: אלעד מלכה

הסיור התקיים יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, המתפ"ש האלוף רסאן עליאן, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו ומפקד זירת אשדוד בחיל הים אלוף-משנה איתן פז. השר גלנט קיבל סקירה על העבודות הצפויות ליצירת המזח הימי, ועל נתיבי האספקה השונים שיאפשרו חלוקת סיוע שיגיע לאזרחים.