"מחייל של מטה לחייל של מעלה": עמישר בן דוד הובא למנוחות

מפקד חפ"ק מפקד עוצבת הקומנדו ותושב עלי, רס"ן עמישר בן דוד, הובא למנוחות בהר הרצל בירושלים | אחיו, שנלחם איתו בעזה: "הקפדנו לא לישון באותו בית, אבל נפגשנו כמעט כל יום. הרגשתי כמה אתה פורח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 16:04 ל באדר א'

"מחייל של מטה לחייל של מעלה": עמישר בן דוד הובא למנוחות
עמישר בן דוד מובא למנוחות, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ביום שישי האחרון נפל רס"ן (מיל') עמישר בן דוד בן 43, מעלי, מפקד חפ"ק מפקד עוצבת הקומנדו, בקרב בדרום רצועת עזה. היום (א') אלפים ליוו אותו למנוחות בהר הרצל בירושלים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בן דודו של עמישר, נכח בהלוויה.

"קראנו לך עמישר כי עם ישראל שר את שירת הים"

חיים בן דוד, אביו, ספד לו: "לפני 43 שנה אמא ואני בשבת שביעי של פסח לקראת לידה. נסענו לבית החולים כרמל, שם נולדת. קראנו לך עמישר כי עם ישראל שר את שירת הים. גדלת ושרת את שירת חייך, שירה של חסד ונתינה. עכשיו אתה למעלה. אתה מחייל של מטה אל חייל של מעלה. אנחנו כאן למטה נשתדל להיות עם שלומית הלביאה הגיבורה ועם ילדיך. קהל קדוש, באתם לכאן לכבודו של גיבור ישראל. שומר ישראל, שמור מדינת ישראל, שמור חיילי ישראל, שמור אחדות ישראל".

החלל

עמישר בן דוד הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

אורי, אחיו של עמישר שלחם איתו בעזה, ספד: "עמישר, אתה איתנו. אני רואה אותך דרך העיניים הטובות של כל מי שהתאסף כאן. הרגשתי כמה היית הלב והמשמעות של החפ"ק והחטיבה. הקפדנו לא לישון באותו בית, אבל נפגשנו כמעט כל יום. הרגשתי כמה אתה פורח. אח של עמישר, איזו זכות. זכיתי להיות אח שלך. אנחנו שבעה אחים. בשר מבשרך שזכינו בעוצמה של קשר מדהים, אליו הצטרפו שלומית והילדים המתוקים שלך. אנחנו קשורים בקשר של דם. אתה המגדלור שלנו, נתת חיים. עמישר, אח יקר שלי. אנחנו נפרדים ממך אבל אתה ממשיך באהבה".