רשות שדות התעופה באזהרה למילואימניקים: תבדקו את זה לפני שאתם טסים

רשות שדות התעופה קוראת לנוסעים ולמילואימניקים הטסים לחו"ל לבדוק בקפידה את התרמילים ותיקי הגב ולוודא שלא נמצא בהם כלי נשק מחסניות, כדורים, או כל כלי העשוי להתפרש ככלי נשק. עשרות עוכבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 11:52 ל באדר א'

רשות שדות התעופה באזהרה למילואימניקים: תבדקו את זה לפני שאתם טסים
מילואימניקים, צילום: Flash90

רשות שדות התעופה פונה לנוסעים ולמילואימניקים הטסים לחו"ל ומבקשת לשים לב שלא שכחו בתיקם פריטים משירות המילואים שלהם: "בדקו בקפידה את התרמילים ותיקי הגב. וודאו שלא נמצא בהם כלי נשק מחסניות, כדורים, או כל כלי העשוי להתפרש ככלי נשק".

"בתקופה האחרונה" אומרים ברשות שדות התעופה, "חלה עלייה מתמדת בהיקף חברות התעופה החוזרות ובמספר הישראלים היוצאים להתאוורות בחו"ל. אולם, מסתבר כי רבים מהנוסעים, חלקם כאלו שסיימו תקופת מילואים ארוכה, שוכחים בתיקים עימם הם מגיעים לטיסה, ובעיקר בתיקי הגב, ציוד צבאי כמו מחסניות וכדורים. חלקם אף שוכחים בתיקים עימם הם מגיעים לנתב"ג אקדחים אישיים".

מטוס אל-על

מטוס אל-על, צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים עוכבו עשרות נוסעים

על פי נתוני אגף הביטחון בנמל התעופה, בשבועות האחרונים עוכבו עשרות נוסעים שהתכוונו לעלות לטיסה ושכחו שבתיקם נמצא אקדח או מחסנית. למעשה, על פי נתוני נתב"ג עולה כי מדי יום, במהלך הבדיקות הביטחוניות הקפדניות, מתגלים כ-4 או 5 תיקים בהם נשכחו הנשק או התחמושת. בנתב"ג מציינים כי אמנם מדובר בשכחה בתום לב או בחוסר תשומת לב, אולם כל ניסיון להעלות נשק או תחמושת למטוס גורר הליך מוסדר על פי התקנה הבינלאומית לאיסור נשיאת נשק.

בחלק מהמקרים צריך להזעיק בן משפחה

מעבר לאי נעימות, הדבר גורם לעיכובים ואפילו עלול לגרום לנוסע לפספס את הטיסה. בנתב"ג אומרים כי בחלק מהמקרים הנוסעים מפקידים את הנשק שנתפס במשטרה, ובחלק מהמקרים הם נאלצים להזעיק בן משפחה שיגיע לקחת את הנשק או התחמושת.

ברשות שדות התעופה קוראים לציבור לגלות תשומת לב ולבדוק היטב טרם ההגעה לנתב"ג כי אין בתיקים מחסניות, תחמושת או אקדחים.