יאיר שרקי מציע לרב הראשי: "אפשר להתחיל בוויתור על המשרה"

סערת דבריו של הרב הראשי לישראל מסרבת להירגע. הפרשן לענייני חרדים הגיב לדברים וכתב כי הרב מתפקד יותר כמנהיגה הרוחני של ש"ס ולא כרב ראשי: "כולל מעורבות מופגנת באחרון הדילים בבחירות המקומיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/24 07:54 ל באדר א'

יאיר שרקי מציע לרב הראשי: "אפשר להתחיל בוויתור על המשרה"
שרקי, מגיב לדבריו של הרב הראשי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הדברים של הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל, בשיעורו השבועי אתמול (שבת) עוררו זעם רב וקיבלו גינויים בכל קצוות הקשת הפוליטית. הרב כזכור, אמר שאם יכפו על בני הישיבות החרדים גיוס, "נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ", כך איים. בין המגיבים לדבריו הוא הפרשן לענייני חרדים, יאיר שרקי שתקף את הרב וטען כי הוא משמש יותר כמנהיג של תנועה פוליטית ולא כרב ראשי.

התגובה של יאיר שרקי

"כבר תקופה שהרב הראשי של כולנו משמש כמנהיגה הרוחני של ש"ס בפועל" כותב שרקי, "כולל מעורבות מופגנת באחרון הדילים בבחירות המקומיות, ועכשיו גם הקטע הזה שבו הוא כבר מדבר ב'אנחנו' ו'הם'. לפני איומים בירידה מהארץ אפשר להתחיל בוויתור על המשרה הממלכתית" הוא כותב.

"שבט לוי פטור מהצבא"

כזכור הרב עורר זעם רב כשאמר: "יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זכו ללמוד תורה, להיות אברכים שפטורים מהצבא. שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן". בהמשך הוסיף איום ואמר: "יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ".

הרב יצחק יוסף

הרב יצחק יוסף, רב ראשי או מנהיג פוליטי? צילום: David Cohen,Flash90

עוד הוסיף: "הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא" אמר הרב יצחק יוסף, והוסיף: מה שמצליחים הצבא היא רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, 'כן, אנחנו עוסקים בתורה והיא שמגנה עלינו'".