מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

האיום הדרמטי של הראשון לציון: "אם יכריחו להתגייס - נעזוב לחו"ל"

הרב יצחק יוסף יצא בשיעורו השבועי במסר חריף נגד גיוס החרדים לצבא: "שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו אותנו ללכת לצבא - נסע כולנו לחוץ לארץ"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/03/24 21:59 כט באדר א'

האיום הדרמטי של הראשון לציון: "אם יכריחו להתגייס - נעזוב לחו"ל"
הרב יצחק יוסף, צילום: David Cohen,Flash90

ברקע הדיון הציבורי בסוגיית גיוס החרדים הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, יצא בשיעורו השבועי הערב (שבת) במסר חריף נגד גיוס החרדים לצבא ואיים בהגירה לחו"ל במקרה של חובת גיוס: "יש בחורים שהולכים למילואים, לא כולם זכו ללמוד תורה, להיות אברכים שפטורים מהצבא. שבט לוי פטור מהצבא - לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן. יהיה מה שיהיה, אם יכריחו אותנו ללכת לצבא נקנה כרטיסים וניסע כולנו לחוץ לארץ".

"בלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא"

בהמשך, הראשון לציון הזהיר כי ללא בני הישיבות הצבא היה כושל בפעולתו. "הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה ובלי הישיבות לא הייתה שום הצלחה לצבא" אמר הרב יצחק יוסף, והוסיף: מה שמצליחים הצבא היא רק בזכות בני התורה. כל אחד צריך לומר את זה בגאווה, 'כן, אנחנו עוסקים בתורה והיא שמגנה עלינו'".

גורם חרדי בכיר: סמוטריץ' ייאלץ להוכיח שהוא יודע לדאוג לאינטרסים שלנו

כזכור, בשבוע שעבר במפלגות החרדיות מסרו ל"חדשות כיפה" כי הם מצפים משר האוצר סמוטריץ' להבטיח שהישיבות והכוללים לא ייפגעו תקציבית בעקבות האיום של היועמ"שית לעצור את התקציבים לישיבות אם לא תחול התקדמות עם גיוס הציבור החרדי לצה"ל. גורמים בקואליציה אישרו ל"כיפה" כי הפיתרון שמבקשים החרדים עלה בשיחות על חוק הגיוס, אך ספק אם יש דרך חוקית לממש אותו.

גורם חרדי בכיר אמר בשיחה עם חדשות כיפה: "סמוטריץ 'הוכיח בינתיים שהוא שותף שיודע לרוב לדאוג לאינטרסים החרדים, כעת הוא ייאלץ להוכיח את עצמו. ברור לנו שאגף התקציבים ינסה לנצל את משבר הגיוס כדי להטיל סנקציות כלכליות על עולם התורה, אנו מצפים מסמוטריץ למנוע זאת".