מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל הודיע: נקים נמל ימי זמני על חופי עזה

תא"ל דניאל הגרי הודיע בהצהרה מיוחדת לתקשורת כי בקרוב תחל הקמת נמל ימי-זמני על חופי עזה: "נועד להכניס סיוע המוניטרי לעזה לאחר בידוק ישראלי מלא"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 09/03/24 20:30 כט באדר א' | עודכן בתאריך 09/03/24 20:58

דובר צה"ל הודיע: נקים נמל ימי זמני על חופי עזה
דובר צהל, צילום: צילום מסך

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי ערך הערב (שבת) הצהרה מיוחדת לתקשורת בקריה. הגרי הודיע במהלך ההצהרה כי צה"ל נערך להקמת נמל ימי על חופי עזה. "אנחנו מתאמים הקמה של מזח צף ימי זמני שנועד להכניס סיוע המוניטרי לעזה לאחר בידוק ישראלי מלא" אמר הגרי. בנוסף ציין דובר צה"ל: "המשימה הזאת נעשית בתיאום מלא עם פיקוד המרכז האמריקאי אנחנו נפיץ את הציוד באמצעות ארגונים בינלאומיים לאוכלוסייה הזקוקה לכך".

דובר צה"ל: נמשכת ההיערכות לחודש הרמדאן

הגרי מסר במהלך ההצהרה כי נמשכת ההיערכות לחודש הרמדאן וציין כי במהלך היום הרמטכ"ל וראש השב"כ אישרו תכניות להמשך וההיערכות הביטחונית לחודש הרמדאן. "יחד עם השב"כ ומשטרת ישראל אנחנו נערכים לכל התרחישים המבצעיים ומגבירים את התיאום הבין ארגוני בכל הזירות" הוסיף.

"מנהיגי חמאס ממשיכים לעסוק רק בדבר אחד"

דובר צה"ל הוסיף: "רגע לפני הרמדאן חמאס מונע הסכם ופועל בניגוד למה שעלה על ידי המתווכים. מנהיגי חמאס ממשיכים לעסוק רק בדבר אחד שרידותם והתנאים שהם מקבלים. לפי המודיעין של שב"כ ואמ"ן חמאס אוגר ציוד ואוכל לאנשיו בזמן שאוכלוסיית עזה מתקשה להשיג, בסירובו להסכם להשבת החטופים חמאס מונע הפסקת אש הומניטרית וממשיך להגביר את הסבל לאוכלוסיית עזה".