"השומר החדש" תובעים את עיתון "הארץ": "בחרו לדבוק בשקר"

בארגון שהתגייס לעזור לחקלאי הדרום הגישו תביעת דיבה כנגד העיתון ואומרים כי "התביעה מוגשת לאחר מספר הזדמנויות שנתנו למערכת העיתון לפרסם התנצלות". בכתבה נטען כי "בהוראת משרד החקלאות, ארגון ימין ירכז את ההתנדבות בחקלאות בעוטף עזה במקום אחים לנשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 17:46 כז באדר א'

"השומר החדש" תובעים את עיתון "הארץ": "בחרו לדבוק בשקר"
עיתון הארץ, תביעת לשון הרע חדשה, צילום: Hmbr, cc-by, ויקיפדיה

ארגון שמירת האדמות "השומר החדש" נרתם מאז תחילת המלחמה לעזרת חקלאי הדרום, אך לאחר כתבה שנכתבה כנגדם בעיתון "הארץ" הודיע הארגון כי הגיש תביעת לשון הרע כנגדו. בהודעה מטעם הארגון נכתב: "השבוע הגשנו תביעת לשון הרע נגד עיתון 'הארץ' לאחר שבחר להכפיש את הארגון ולא בפעם הראשונה".

"הארץ בחר לזרוע שנאה ופילוג בין ארגוני הסיוע בחקלאות"

"התביעה מוגשת לאחר מספר הזדמנויות שנתנו למערכת העיתון לפרסם התנצלות ולמחוק את הכתבה" כותבים ב"שומר החדש" ומוסיפים: "אך הם בחרו לדבוק בשקר, בסילופים ובהכפשות על אף כל העובדות וההוכחות שהוצגו".

מתנדבי השומר החדש, ארכיון

מתנדבי השומר החדש, ארכיון צילום: Maor Kinsbursky,FLASH 90

עוד כותבים בארגון נגד העיתון: "הארץ בחר לזרוע שנאה ופילוג בין ארגוני הסיוע בחקלאות, לנקוט בניסיון נואל לצבוע את מפעל הסיוע שלנו בצבעים פוליטיים ללא שום יושרה עיתונאית. הוא כמובן נכשל, למעלה מ-250 אלף מתנדבים ומתנדבות, ממגוון הקשת הפוליטית, חילונים, דתיים וחרדים הגיעו להתנדבות דרך חמ"ל השומר החדש".

ב"הארץ" נכתב: "ארגון ימין ירכז את ההתנדבות במקום אחים לנשק"

הם מסיימים וכותבים: "אף על פי כן, אנחנו רואים כיצד עיתון 'הארץ' משקיע מאמצים רבים כדי לפגוע בשמנו הטוב ולא נוכל לשתוק לו. אנשי המקלדת ידעו שמאות מאנשי השומר החדש בחזית, בעורף, בחמ"ל, בשדות ובפרדסים ימשיכו ללא לאות בחדוות עשייה ובפעולות שיחזקו את החיבור המשותף בין חלקי החברה והעם".

כותרת הכתבה שפורסמה בעיתון קבעה כי "בהוראת משרד החקלאות, ארגון ימין ירכז את ההתנדבות בחקלאות בעוטף עזה במקום אחים לנשק". בהמשך נכתב: "גורמים בצבא קבלו על כך שפיקוד הדרום לא היה שותף להחלטה. במשרד מכחישים שהתערבו בנושא".