צבי סוכות חטף תביעה חוזרת מסגן הרמטכ"ל לשעבר - כך הוא הגיב

ההתכתשות בין חבר הכנסת ואלוף דן הראל נמשכת ועתה הגיש האלוף תביעה נגדית כנגד סוכות על כך שכינה אותו "אלוף ההתנתקות". סוכות הגיב: "מתחבא מאחורי טיעונים משפטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 16:26 כז באדר א'

צבי סוכות חטף תביעה חוזרת מסגן הרמטכ"ל לשעבר - כך הוא הגיב
צבי סוכות, חטף תביעה חוזרת, צילום: ללא

סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף דן הראל הגיש תביעת דיבה כנגד חבר הכנסת צבי סוכות, זאת לאחר שחבר הכנסת הגיש תביעה שכזו כנגד הראל שהאשים אותו בהסתת הכוחות מעוטף עזה בימים שלפי טבח ה-7 באוקטובר ואמר כי הכוחות הוסטו כדי "לאבטח את הסוכה של חבר הכנסת סוכו בחווארה".

בתביעה, מאשים הראל את סוכות בכך שהגדיר אותו "אלוף פיקוד ההתנתקות". עורכי דינו של הראל מאשימים את סוכות בדיבה לאחר שצייץ את הדברים הבאים: "הבן אדם במקום להתחבא הכי רחוק על ביצוע ההתנקות וההגדרה של גירוש יהודים ומסירת עזה לחמאס בפיקודו כניצחון של החברה הישראלית - רץ להעליל על אחרים, אבדה הבושה".

דן הראל, תובע את סוכות

דן הראל, תובע את סוכות צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הטענה של הראל והתגובה של סוכות

עורכי הדין של הראל טענו: "ייחוס אחריות לתובע שכנגד להתנתקות (עליה החליטה המדינה) הוא בבחינת לשון הרע, וייחוס דברים לו, כאילו הגדיר את "גירוש יהודים ומסירת עזה לחמאס בפיקודו כניצחון של החברה הישראלית" הוא אמירה כוזבת ודיבתית, לשון הרע בוטה, שפורסמה בכוונה לפגוע בתובע שכנגד".

מטעם חבר הכנסת סוכות נמסר כי הוא עומד מאחורי דבריו: "גם אם הוא מתחבא מאחורי טיעונים משפטיים, חצאי ציטוטים ועוד, את העובדה שהאלוף הראל היה ממבצעי הגירוש מגוש קטיף אי אפשר לטשטש, אני שמח שהראל מתבייש בעברו, ומבין שהגירוש עליו פיקד היה טעות חמורה".