יותר מכל אירופה: הישראליות מובילות בהייטק - אבל יש רק בעיה אחת

ניתוח של הלמ"ס מגלה כי ישראל היא המובילה במדינות אירופה בשילוב נשים בתחום ההייטק. הבעיה: שיעור הנשים נמוך במיוחד גם בישראל, למרות שהיא מכפילה את מדינות אירופה בשיעור המועסקות בענף ההייטק

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 13:49 כז באדר א'

יותר מכל אירופה: הישראליות מובילות בהייטק - אבל יש רק בעיה אחת
ישראליות בהייטק, אילוסטרציה, צילום: Abir sultan,FLASH90

ניתוח שערכה המחלקה למחקר כלכלי בהתאחדות התעשיינים על בסיס נתוני הלמ"ס, חושף כי בהשוואה בינלאומית, ישראל היא המדינה עם אחוז הנשים הגבוה ביותר בענף ההייטק מסך כל המועסקות במדינה – 7.4%, שהן קרוב ל-150 אלף מועסקות. אך יש בעיה אחת, מדובר באחוז נמוך ואם נביט במדינות אירופה נראה ששם המצב קשה עוד יותר, כך למשל: בגרמניה נשים הן 3.8% בלבד מענף ההייטק, הולנד - עם 3.1%, וצרפת עם 3% בלבד.

אחוז הנשים בתעשייה הישראלית גדל בהתמדה

אך יש עוד סיבות להתעודד. בתעשייה הישראלית אחוז הנשים גדל בהתמדה משנה לשנה ובשנת 2022 הוא עמד על 31% - לעומת 29% בשנת 2021. בנוסף, 27% מהנשים בתעשייה הישראלית הן גם אקדמיות, ו- 6% מהעובדות בתעשייה מחזיקות בתפקיד ניהולי. כמו כן, בקרב מנהלים בתעשייה, אחת מכל חמישה מנהלים בתעשייה, היא אישה.

הנשים משכילות יותק מרוב הגברים בתעשייה

עוד עלה מהניתוח, כי הנשים משכילות יותר מרוב הגברים בתעשייה - אחוז הנשים בעלות ההשכלה של 16 שנות לימוד ומעלה עומד על 35% לעומת 30% בלבד בקרב הגברים. עם זאת בשכר נשים עדיין אינן זוכות לשוויון, אך הן מתקרבות אליו. השכר הממוצע השעתי לגבר בתעשייה הישראלית עומד על 70.3 שקל לשעה, לעומת אישה שמרוויחה בממוצע לשעה רק 65.3 שקל.