מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתקפל: נתניהו בהנחיה חדשה בעקבות ועדת החקירה של אסון מירון

אחרי הביקורת הציבורית על תגובת הליכוד לדו"ח ועדת החקירה של מירון נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה להביא תוך 30 יום הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דו"ח מירון

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 12:49 כז באדר א'

מתקפל: נתניהו בהנחיה חדשה בעקבות ועדת החקירה של אסון מירון
נתניהו, צילום: Miriam Alster,Flash90

אחרי הביקורת הציבורית: לשכת ראש הממשלה הודיעה היום (ה') כי נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה להביא בתוך 30 יום הצעת החלטה בעניין יישום לקחי דו"ח מירון. ההחלטה מגיעה אחרי ביקורת מבית של שרים ממפלגת הליכוד וחברי כנסת מהציונות הדתית על תגובת מפלגת הליכוד לדו"ח ועדת החקירה של אסור מירון.

התגובה של הליכוד שעוררה סערה: "חבר בוועדת החקירה הוא מקורב של לפיד"

כזכור, מפלגת הליכוד הגיבה אתמול למסקנות ועדת החקירה על אסון מירון שהטילה אחריות אישית גם על נתניהו ותקפה: "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה, הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי". עוד האשימו בליכוד: "חבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת 'יש עתיד' לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין".

השר ניר ברקת: "זו טעות קשה להפוך את הועדה לאירוע פוליטי"

"מנהיגות אחראית צריכה לקחת אחריות כדי להפיק לקחים ולמנוע מחדלים עתידיים" כתב ברקת. "זו טעות קשה להפוך את ועדת החקירה של אסון מירון לאירוע פוליטי. מדובר באסון כבד עם מחירים קשים מאוד בחיי אדם וכדי למנוע אסון נוסף חובת נבחרי הציבור ללמוד מועדת החקירה ולהפיק לקחים. לתפישתי, נבחרנו כדי לשרת את הציבור ולדאוג לביטחונו ולשלומו".