צפו הרב שרקי מנתח: חמאס הם לא נאצים, זה משהו אחר לגמרי

יושב ראש ארגון "ברית עולם" מתנגד להשוואת החמאס לנאצים וטוען כי יש הבדל מהותי ביניהם: "נאצים היו בעלי תורת גזע וחמאס באים בשם דת. המלחמה שמדברים עליה כאן היא מלחמה דתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/24 12:45 כז באדר א'

הרב שרקי מנתח: חמאס הם לא נאצים,  זה משהו אחר לגמרי
הרב אורי שרקי, צילום: עמותת "ברית עולם", www.ravcherki.org

הרב אורי שרקי, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית ויושב ראש ארגון "ברית עולם", מתייחס תדיר לסוגיות המלחמה. בשיעור שהעביר הרב לאחרונה הוא מסביר מדוע הוא מתנגד להשוואת החמאס לנאצים, מנתח את מהותה של מהלחמה המתנהלת וסיים בהבדל שבין האיסלאם ליהדות.

צפו ברב שרקי מסביר:

"יש ביטוי כזה היום, מצוי בתקשורת, שהוא ביטוי מוטעה. שאומרים שהמלחמה זה נגד נאצים, חמאס זה נאצים. זה לא נכון. הנאצים היו בעלי תורת גזע וחמאס באים בשם דת, זה משהו אחר לגמרי", מסביר הרב שרקי.

חיילי צה"ל ברצועה

חיילי צה"ל ברצועה | צילום: דובר צה"ל

לדבריו, "המלחמה שמדברים עליה כאן היא מלחמה דתית, והדבר הזה מחייב את הישראלים גם כן להכיר בזה שזו מלחמת דת. זה מאוד קשה, כי אף אחד לא רוצה את הדת הזאת - במיוחד הדתיים. הם רוצים שתשאיר אותם בבית הכנסת, בבית המדרש, אל תבקש מאיתנו אחריות אוניברסלית על מאבק הדתות בעולם, אנחנו לא רוצים. גם החילונים לא מעוניינים כל כך. אבל הקדוש ברוך הוא, הוא מסדר את הדברים והבירור הולך ונעשה".

הרב שרקי: החיילים שכרזו במסגד צריכים לקבל צל"ש

בהמשך לניתוח הזה, מסביר הרב שרקי כי החיילים שכרזו "שמע ישראל" במסגד בג'נין מקרבים אותנו לתפיסת המלחמה כמלחמת דת. "אותם חיילים אמיצים שקראו שמע ישראל בצריח של המסגד לצערי הרב לא קיבלו צל"ש, היו צריכים לקבל צל"ש. מדוע? לא בגלל שאני מסמפט את ההתנהגות שלהם, אלא בשביל משהו אחר לגמרי: זה היה מסביר את אופי המלחמה".

"זו מלחמה של אמונת ישראל מול האמונה המוסלמית. תגידו: הם מאמינים באל אחד, גם אנחנו? ממש לא. הם מאמינים באל אחד שמבטל כל מה שאינו הוא, ואנחנו מאמינים באל אחד שכולל את כל מה שיש, 'ואתה מחיה את כולם'", סיים הרב.