מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: ישראל באולטימטום ללבנון - זה מה שיקרה אם לא נגיע להסדר תוך שבוע

דיווח בעיתון אלאח'באר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה: ישראל העמידה אולטימטום ללבנון לפיו אם לא ייסגר הסדר מדיני עד ה-15 למרץ - הפעילות הצבאית בלבנון תורחב עד לכדי מלחמה רחבת היקף

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 07/03/24 09:25 כז באדר א'

דיווח: ישראל באולטימטום ללבנון - זה מה שיקרה אם לא נגיע להסדר תוך שבוע
תקיפה ישראלית בצידון, צילום: 27א

עיתון אלאח'באר הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר (ה') מפי גורמים דיפלומטיים כי ישראל הציבה אולטימטום בפני לבנון: להגיע להסדר מדיני עד ה-15 למרץ (עוד שבוע) או שהצבא יסלים את פעולותיו במדינה עד לכדי מלחמה רחבת היקף.

עמוס הוכשטיין ביקר בביירות: "הסלמה אינה אינטרס של אף צד"

כזכור, רק בתחילת השבוע שליחו של הנשיא ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, ביקר בלבנון ושוחח עם בכירי הממשל בביירות. הוכשטיין ציין כי מטרת ביקורו היא "מציאת פתרון דיפלומטי לסיום הסכסוך בגבולה הדרומי של לבנון", והוסיף כי "הסלמה אינה אינטרס של אף צד ואין דבר כזה 'מלחמה מוגבלת'". עם זאת הוכשטיין אמר כי הפסקת אש בעזה לא תחול בהכרח על לבנון.

גלנט לשליחו של ביידן: "מתקרבים לנקודת הכרעה בנוגע לפעולה צבאית בלבנון"

כזכור, במהלך השבוע שר הביטחון גלנט נפגש עם שליחו של הנשיא ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, והבהיר לו כי "התוקפנות של חיזבאללה מקרבת את ישראל לנקודת הכרעה באשר לפעולתה הצבאית בלבנון שעלולה לגרור את האזור להסלמה מסוכנת". השניים שוחחו על התוקפנות המתמשכת מצד חיזבאללה, ועל המאמצים המדיניים הנעשים להגעה להסכם שיסיים את העימות ויביא להשבת תושבי הצפון לביתם.

גלנט עם שליחו של ביידן

גלנט עם שליחו של ביידן צילום: שחר יורמן

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il