לראשונה בישראל: זה המקצוע הרפואי החדש שאושר

הכנסת אישרה את חוק הפודולוגים שיאפשר לעולים להמשיך את עבודתם בתחום זה גם בישראל. הפודולוגים הם עובדים פרא-רפואיים המתמחים בכף הרגל והמקצוע נלמד במספר מדינות אך לא בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 23:24 כו באדר א'

לראשונה בישראל: זה המקצוע הרפואי החדש שאושר
ניתוח, אילסוטרציה, צילום: Nati Shohat,FLASH 90

מליאת הכנסת אישרה אתמול (ד') בקריאה שניה ושלישית הצעת חוק חדשה אשר מסדירה את העיסוק בתחום רפואת הרגליים הנלמד במספר מדינות אך לא בישראל ושמו "פודולוגיה". הפודולוג אמנם אינו דוקטור לרפואה אך הוא נחשב לבעל מקצוע פרא רפואי שההכשרה אליו דורשת למידה של שנים. כך, בצרפת ובבריטניה פודולוגים נדרשים להכשרה של 3 שנים, ובארה"ב לפודולוג יש תואר דוקטור.

הפודולוגים מטפלים במגוון רחב של בעיות בכף רגל ובניהן בעיות עור וזרימת דם, הפרעות בציפורניים, דלקות וזיהומים, בעיות יציבה והפרעות אורתופדיות נוספות. בנוסף פודולוגים מזהים מחלות כף רגל בשלבים הראשונים, מסייעם בבחירת נעליים ומדרסים, ובמקרה הצורך הם יפנו את המטופל לרופא מומחה כמו רופא אור או אורתופד.

התעודה תהיה מוגבלת לפעולות שאינן פולשניות

במסגרת הצעת החוק שאושרה באופן סופי ברוב של 10 חברי כנסת, נקבע כי משרד הבריאות יהיה רשאי להעניק למי שלמד לימודי פודולוגיה בחוץ לארץ תעודה שתהיה מוגבלת לביצוע פעולות בפודיאטריה שאינן פעולות פולשניות.

הניסיון שיידרש לשם קבלת תעודת פודולוג

בנוסף נקבע כי תקופת הניסיון הקודם שתידרש מפודיאטרים ופודיאטרים-מנתחים לשם קבלת תעודת מקצוע תעמוד על שנה וחצי בסך הכל, כשמתוכן לפחות חצי שנה של עבודה בפיקוח בישראל. בנוסף נקבע כי פודולוג יוכר כמטפל לפי חוק זכויות החולה.