הליכוד: "חבר מרכזי בוועדה - מקורב של לפיד" | ראש האופוזיציה: "תגובה מבישה"

ברקע הדו"ח של ועדת החקירה לאסון מירון, מפלגת הליכוד פרסמה תגובה רשמית למסקנות הוועדה: "התרסה פוליטית מובהקת - חבר מרכזי בוועדה הוא מקורב של לפיד". אמיר אוחנה: "לוקח אחריות" | כל התגובות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 16:34 כו באדר א' | עודכן בתאריך 06/03/24 18:21

הליכוד: "חבר מרכזי בוועדה - מקורב של לפיד" | ראש האופוזיציה: "תגובה מבישה"
התגובות לוועדת החקירה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, Noam Revkin Fenton/Flash90, , Chaim Goldberg/Flash90

מפלגת הליכוד פרסמה תגובה לתחקיר על אסון מירון שהטיל אחריות אישית גם על נתניהו ובו היא כותבת: "צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה, הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי". בנוסף, תקפו את הוועדה על כך שחבר מרכזי בה הוא מקורבו של לפיד, וכינו זאת "התרסה פוליטית".

"הממשלה כבר יישמה מסקנות"

"אסון מירון הוא אסון טראגי" נכתב בהודעה מטעם המפלגה, "הממשלה כבר יישמה מסקנות מתבקשות והאירוע האחרון במירון התנהל עם קהל גדול וללא דופי. נבחן את הצורך בהפקת לקחים אופרטיביים נוספים כדי למנוע הישנות של אסון מעין זה".

חבר מרכזי בוועדה - מקורבו של לפיד

עוד נכתב בתגובה: "עם זאת, צר לנו על כך שלראשונה בתולדות המדינה הממשלה בראשות בנט ולפיד הקימה ועדת חקירה נגד קודמתה בימין הפוליטי, ושחבר מרכזי בוועדה הוא מקורבו של לפיד, שלמה ינאי, שקיבל הצעה ממנו למקום ברשימת "יש עתיד" לכנסת. זוהי התרסה פוליטית מובהקת לחלוטין".

האסון במירון בשנה שעברה

האסון במירון, צילום: David Cohen/Flash90

לפיד: "אוחנה צריך להתפטר" | אוחנה: "לוקח אחריות"

מוקדם יותר היום, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדו"ח ועדת החקירה לאסון מירון ותקף את ראש הממשלה נתניהו, עליו הטילה הוועדה אחריות אישית לאסון. "דו"ח אסון מירון שפורסם היום לא משאיר מקום לספק, הוא מטיל אחריות אישית על נתניהו". בהמשך, לשאלת כתב "חדשות כיפה" עמיאל ירחי הוסיף לפיד כי גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה צריך להתפטר.

יו"ר הכנסת הגיב מצידו: "מאז אסון מירון, אני נושא עימי את צער המשפחות. מסקנות הוועדה אינן מהוות סגירת מעגל, אלא כי אם פתיחת הפרק החשוב ביותר תיקון המצב כך שאסון כזה לא יקרה שוב. לא במירון ולא באף מקום אחר בישראל.

אוחנה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"כפי שתואר בדו"ח", המשיך אוחנה, "מדובר בכשל ארוך שנים בהסדרת האירוע ובתשתיות המקום, אך האסון קרה במשמרת שלי כשר לביטחון פנים, ועל כן יש לי אחריות. אלמד את הדו"ח ואפעל ככל יכולתי להפיק ממנו את הלקחים הדרושים".

לפיד הגיב להודעת הליכוד וכינה אותה "מבישה ופגיעה בזכר הקורבנות". לדברי לפיד, "הנסיון להכפיש את האלוף ינאי, בעל אות המופת, ואת הרב מרדכי קרליץ, ראש עיריית בני ברק לשעבר, כאילו שיקוליהם היו פוליטיים, רק מוכיחים את שפל המדרגה אליו הגיע נתניהו בנסיונותיו להסיר מעליו אחריות על אסון שוועדת חקירה ממלכתית קבעה באופן נחרץ שהוא אשם בו".

לפיד

לפיד תוקף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם העיתונאי החרדי אריה ארליך כתב בחשבון הטוויטר שלו על תגובת נתניהו וטען שזאת ההוכחה שהוא לא מתאים יותר לכהן כראש ממשלה: "אחרי הודעת הליכוד המופקרת היום, הבזה לחיי אנשים, הולכת ומבססת אצלי ההכרה: נתניהו לא כשיר יותר לתפקידו".