"אם נתניהו היה אזרח רגיל, הוא היה עומד היום לדין על גרימת מוות ברשלנות"

יו"ר האופוזיציה לפיד מגיב למסקנות וועדת החקירה לאסון מירון ותוקף חזיתית את נתניהו: " האנשים שמתו שם, מתו מפני שבמקום למלא את תפקידו נתניהו עשה רק שיקולים פוליטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 13:31 כו באדר א'

"אם נתניהו היה אזרח רגיל, הוא היה עומד היום לדין על גרימת מוות ברשלנות"
נתניהו, לפיד תוקף, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מגיב לדו"ח ועדת החקירה לאסון מירון ותוקף את ראש הממשלה נתניהו עליו הטילה הוועדה אחריות אישית לאסון. "דו"ח אסון מירון שפורסם היום לא משאיר מקום לספק, הוא מטיל אחריות אישית על נתניהו". בהמשך, לשאלת כתב "חדשות כיפה" עמיאל ירחי הוסיף לפיד כי גם יו"ר הכנס אמיר אוחנה צריך להתפטר.

לפיד מגיב לוועדת האסון במירון צילום: ללא

"מתו מפני שבמקום למלא את תפקידו נתניהו עשה רק שיקולים פוליטיים"

"הדוח אומר גם, ואני מצטט: 'יש יסוד סביר לכך שנתניהו ידע שהליקויים עלולים ליצור סיכון להמוני המשתתפים בהילולה'" ציטט לפיד את הדו"ח והוסיף: "מה שקרה במירון הוא לא מקרה ולא תקלה, זה דפוס של הזנחה, של רשלנות, של חוסר אחריות לאומי מסוכן. כמו שקבעה הועדה: 'את האסון הזה ניתן היה למנוע, וחובה הייתה למנוע'".

לפיד, תוקף את נתניהו

לפיד, תוקף את נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

לפיד הוסיף: "האנשים שמתו שם, מתו מפני שבמקום למלא את תפקידו נתניהו עשה רק שיקולים פוליטיים. רק שיקולי תועלת. רק שיקולי קואליציה. אם נתניהו היה אזרח רגיל, הוא היה עומד היום לדין על גרימת מוות ברשלנות והולך לכלא. התירוצים וההסברים שלו בוועדה היו מופע פתטי של פחדנות ובריחה מאחריות".