מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ארה"ב הציעה הפוגה ברמדאן ללא תמורה, וטענה: יוכיח לחמאס שישראל "רצינית"

במטרה להגיע לעצירה בלחימה לפני הרמדאן, המתווכות הציעו לישראל לעשות הפסקת אש הומניטרית בשבוע הראשון של החג, ללא תמורה. זאת במטרה, לטענתן, להראות לחמאס שישראל "רצינית" לגבי העסקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 08:23 כו באדר א'

ארה"ב הציעה הפוגה ברמדאן ללא תמורה, וטענה: יוכיח לחמאס שישראל "רצינית"
סינוואר, נתניהו וביידן: המגעים לעסקת החטופים, צילום: Ron Adar / Shutterstock.com,Noam Revkin Fenton,Abed Rahim Khatib/Flash90

השיחות על עסקה לשחרור חטופים נהיות אינטנסיביות יותר ויותר ככל שחודש הרמדאן מתקרב. בעוד בחמאס לוחצים על הפסקת אש בחג המוסלמי, בישראל מאיימים לתקוף ברפיח אם לא תחתם עסקה בימים הקרובים. במקביל ארצות הברית והמתווכות יצאו בהצעה חדשה והזויה במיוחד לישראל: הפסקת אש הומניטרית בשבוע הראשון של הרמדאן, ללא תמורה, בשביל להראות "רצינות".

הצעת המתווכות: הפסקת אש ללא תמורה - כדי להראות רצינות

כפי שדווח בוול סטריט ג'ורנל הלילה (ד'), במאמץ להגיע להפסקת אש ברמדאן ארצות הברית הציעה לישראל הפסקה קצרה בלחימה ברצועת עזה כדי להרוויח זמן להפסקת אש ארוכה יותר במסגרת עסקה מסודרת. על פי הגורמים, הדחיפה לעסקה קצרה יותר יכולה להוכיח לשני הצדדים שהשני רציני לגבי עסקה ארוכה יותר.

כזכור, אמש הצהיר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי יש הצעה מסודרת לעסקה וכי הכדור נמצא נכון לעכשיו במגרש של חמאס. הוא המשיך וטען: "אנחנו צריכים הפסקת אש, והיא צריכה להגיע לפני הרמדאן אחרת המצב יכול להיות מסוכן".