מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ארדן לא מתייאש: המכתב ששלח למזכ"ל האו"ם - והדרישות ממועצת הביטחון

בעקבות דו"ח הפגיעות המיניות, שלח שגריר ישראל באו"ם מכתב למזכ"ל האו"ם ולמדינות החברות במועצת הביטחון והפציר בהם לכנס את המועצה ולדון בממצאי הדו"ח: "מצב חירום הומניטרי. להציב את הנושא בראש סדר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 07:41 כו באדר א'

ארדן לא מתייאש: המכתב ששלח למזכ"ל האו"ם - והדרישות ממועצת הביטחון
השגריר ארדן באו"ם, צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם גוטרש ולשגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון בדרישה לכנס ועידת חירום שתדון בממצאי דו"ח הפגיעות המיניות. ארדן, שהוחזר לארץ בשל שתיקת מועצת הביטחון בנושא, הפציר: " להתכנס מיד ולגנות סוף סוף את החמאס על פשעיו".

ארדן: מועצת הביטחון התכנסה 22 פעמים לדון בעזה - ואף לא גינוי אחד לחמאס

ארדן ציין במכתבו למזכ"ל כי זמן קצר לאחר הטבח הברברי שביצע חמאס, הוא מצא לנכון להפעיל באופן חריג את סעיף 99 לאמנת האו"ם לצורך כינוס מועצת הביטחון בנושא "המשבר ההומניטארי בעזה". "ממצאי הדוח שפורסם אתמול מצביעים על מצב חירום הומניטארי בו נמצאים החטופים – באופן שמצדיק הפעלה של סעיף 99 והצבת הנושא בראש סדר יומה של המועצה עד לשחרורם".

המכתב של ארדן למזכ"ל האו"ם

המכתב של ארדן למזכ"ל האו"ם צילום: ללא

בנוסף פנה ארדן לשגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם; ארה"ב, בריטניה, סין, רוסיה, יפן צרפת, מלטה, סלובניה, אקוודור, שווייץ, אלבניה, גאנה, גבון, מוזמביק וברזיל בבקשה להגיש מטעמן דרישה לכינוס מועצת הביטחון בעקבות ממצאי הדו"ח: "מאז הטבח מועצת הביטחון התכנסה 22 פעמים בנושא המצב ההומניטארי בעזה וטרם פורסם גינוי אחד של המועצה למעשי החמאס".